• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Mmm ja verkligen typiskt. Jag hade sett fram emot två sovande barn och en kopp te

• Frujj

Ja här är slut på sjukstugan för tillfället *peppar peppar* Vågar knappt säga så för då kommer det väl en bacillattack farandes.
    Gärna babyträff-fika nån dag!

• Frujj

Nibla: hehe känner igen det där, igår när vi var hemma hos min pappa så fyllde vi hans hall med skötväska, barnstol, babyskydd, skor, overaller, väskor, blöjor, haklapp, mer skor, jackor, mössor, vantar mm mm mm mm

• Frujj

Inatt har jag sovit riktigt bra! Lillebror somnade vid 00 och då dök jag ner i sängen med målet att SOVA! Sedan vaknade lillebror kl 6.30 så när jag steg upp kände jag mig riktigt utvilad, skönt!! Dessutom skiner solen och jag har bestämt mig för att tänka/säga tre positiva saker varje dag!

• Frujj

Ska lägga ut en rolig grej på min blogg sen ikväll när jag hinner, hihi håll utkik!

• Frujj

Hej
    Carma: Hur är det med N idag? Är det feber och annat otrevligt hon har fått.
    I torsdags när jag kom till dagis så satt det en lapp uppe att det börjat gå vattkoppor i huset mittemot där W går. Jaha... så nu är det väl bara att vänta in det. Visserligen inte säkert han får det bara för att det går i huset mittemot men det är ju smittsamt värre.

Ab: Låter inte som en Ab-resa där du är nu bäst att fly snabbt! Fast kanske inte så kul att vara i London nu heller ioch för sig. Snö överallt och inget som fungerar.

Här hemma har jag drabbats av migränvågen som aldrig vill ge sig. Väldigt irriterande. Ringde den migränläk jag gått hos förut men då har de inte kvar sitt avtal med regionen längre utan ska bli helprivata. Då kommer ett besök kosta runt 1000 kr... får nog vända mig till vårdcentralen i framtiden...

• Frujj

Pysselladies: Det är 25 % rabatt på mycards.se (o även i butiken) Var där idag och kikade efter lite grejor till dop-tackkkort!

• Frujj

Carma: Ja vattkoppor är inget kul. Inte säkert han får det nu men man vet ju aldrig. Fast som du säger, lika bra att ha haft det när man är barn. N fick det för 4 år sen och han låg bokstavligen deckad i 14 dagar. Missade en svensexa, en resa-bort-kurs med jobbet och sin egen födelsedag. Trist värre.

Min stora E hade det när hon var 8 mån o fick bara 3 koppor så hon kom lindrigt undan. En del olyckskorpar sa att "då får hon det säkert nu när N har det för man är inte helt skyddad om man bara haft så lite" men hon fick det inte då när han hade det så det räckte visst med tre koppor. Skönt det!

Idag har vi babysimmat, trodde det varma sköna vattnet skulle göra under för min onda skalle men det blev ingen skillnad. Ikväll när jag ska lägga mig tänkte jag gå på de starkare grejorna i skåpet... Panocod here I come!!

Ska bara läsa på FASS först så det inte blir krångel med amningen.

• Frujj

Carma: Skönt att det inte var nåt med öronen.
    Lille O hade ju en spräckt trumhinna före jul och det var inte så kul.

Roligt att dopet är bokat!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas