• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Carma: Hmm inget bra tips som läker nagelbanden, bara smörja in för o förebygga. Kanske nagelproffset Bauti har de rätta tipsen?

Ingen som har recept på goda fiskbiffar? Har gjort Arlas franska fiskbiffar några ggr men tycker inte dom är så jättegoda.

• Frujj

Ab: Tror släktingarna har klarat sig utan problem, men de oroar sig för vindarna. Tydligen lite svalare vindar häromdan fast de hade helst varit utan vind helt och hållet.
    De som tänt på måste ha en väldigt stor skruv på lösen

• Frujj

Godmorgon!
    Alla hjärtans dag, då ska jag försöka mig på att baka en sån där "bröllopstårta" i hjärtform. Har vart o köpt sugarpaste och två sorters mousse. Får se vad det blir av det.
    Inget mer avancerat än så, ev bjuda hit några kompisar. Men just nu är jag så trött och utsliten så jag orkar liksom inte engagera mig mer.

Fick ett argt utbrott igår kväll, så det är nog läge att vila för min del nu tror jag... men hur gör man det?? Känner mig ständigt stressad. Saker o ting bara växer på hög, o så även dammråttorna.
    Dammsugaren flög ner för trappan igår och jag kokade... *grrr* och dammråttorna ligger kvar i hörnena. Eller inte bara där utan överallt. Får se om dammsugarh-vetet funkar idag....

• Frujj

Tyckte oxå att den glassen från ½ 8 såg smaskig ut. Hela hans meny tyckte jag verkade värd att prova. Min granne som var med där förra säsongen pratar numera på en lokal radiostation

• Frujj

Ab: hmm jo. Kanske någ jag ska kolla upp! Kan ju alltid föreslå det för maken så kanske han tar tag i dammsugaren hihi
    Usch igår blev jag så arg för jag var trött som 17 men så har vi inte dammsugat på en evighet här.. och med 5 pers i huset så blir det en del grus och damm och sand och tja... ni vet. Satte därför lille O i pappas knä och W framför tvn. Börjar med att städa badrummen och sen tar jag dammsugaren uppför trappan. Hör att W går in i köket och letar efter kex...jättekul med nån som ska smula med kex när jag dammsuger *grr* Men tänker att det får pappa ta... efter en stund kommer W upp till mig på övervån där jag håller på dammsuger som bäst, han sätter sig i soffan där uppe och jag dammsuger ett annat rum. Då kommer en jätteglad W fram bakom hörnet o säger att han har kissat! (och han har börjat gå utan blöja lite då och då) Skitkul!!! NOT!! Blev så himla förb.. för att jag inte ens kan få dammsuga för mig själv och att barnen kan vara hos pappa den lilla studen. Iaf, i min trötta vrede så flög dammsugaren ner för trappan, in med W i duschen och sen var det bara att torka och torka....
    Ville ju inte att W skulle tro att jag var arg på honom för att han kissat ner sig så samtidigt skulle jag hålla god min inför honom.. haha
    Sen la jag mig i soffan, sur som en citron och glodde på arga snickaren...

• Frujj

Just ja.. skulle ju köra dagens tre positiva:
    (inget gnäll här.... )
    1. Solen skiner
    2. Det är härligt kallt väder, och lite snö!
    3. Lilleman sover och W är på dagis, E är hos mormor så jag har lungt några minuter iaf. Ska nog göra en kopp te.

• Frujj

Jösses, fick just mail av en kompis. Förra året var hon o åkte skidor med familjen. Då ramlade 4-åringen på en plastgroda i köket i stugan de hyrt och bröt benet, andra dagen på semestern! (på skidsemester och bryta benet och då inte ens i backen....) Nu hade deras 2½-åring ramlat på dagis och... ja brytit benet!!!

• Frujj

Ab: Du får gärna maila mig det så får jag se hur jag gör
    Tack

• Frujj

Det var min första tanke oxå, små barn brukar ju inte vanligtvis bryta benen bara sådär, de är ju så mjuka i skelettet.

• Frujj

Ab: Hm ja glasögon har de inte så vem vet, de kanske inte ser så bra. Vet inte hur det gick till på dagis men han måste ju ha ramlat på nåt.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas