• Linum

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Behöver lite hjälp...

Vi ska på cocktailparty i Malmö till helgen, med tema: Glitter & Glamour. Vad fasiken ska vi ha på oss då? Jag har en svart klänning och M kostym, men vad ska man pimpa sig med?

• Linum

Har inget av det... Någon som har en boa att låna ut?

• Linum

haha..

Strass är ju bra. Har lite glitter kvar från luciatiden... Kanske går att använda till något

• Linum

Frujj: Läskigt med drömmar som blir verklighet... Jag tror att man påverkas ganska mycket av det man drömmer och på något sätt skapar en slags verklighet kring det. Det lät djupt...

Du ska nog ta dig en och annan sovmorgon. Det låter som om du är helt slutkörd. Du såg lite grå ut i lördags också... *kramar om*

• Linum

Åhh... Idag är jag hemmajobbare! Så skönt och slippa köra till Borås i det här jädrans väglaget... När jag körde hem igår på en oplogad motorväg med 10 cm snö på hade jag några nära-döden-upplevelser... Brrrr...

Igår var vi på Länsförsäkringar och flyttade över oss själva till dem, både försäkringsmässigt och bankmässigt. Pensionen har vi redan flyttat dit innan. Känna skönt att ordna till det lite och ha samma bank. Lite lättare att flytta pengar då.

• Linum

Nu är jag här igen. Var tvungen att pilla lite bara... Inte i naveln då...

Nides: Jag kan verkligen tipsa om Länsförsäkringar. Vi fick ner kostnaderna rätt ordentligt på försäkringarna, och dessutom kommer de att öka rabatten för helkunder (sådana som har alla försäkringar+bankärenden hos dem). Kanon!

I eftermiddag ska vi åka till Malmö och hälsa på nästa brudpar (toastmastrarna). Imorgon blir det cocktailparty.

• Linum

Bauti: Det var tydligen ingen maskerad, utan temat var för att man skulle ha snygga kläder på sig... Det är en massa tråkiga ingenjörer som ska dit, så det var för att folk skulle komma i något annat än t-shirt och jeans.

Tur, känner jag, att vi frågade och inte kom dit med julgransglitterboa runt halsen och glittriga tights... *garvar åt tanken*

Nu blev det den lilla svarta med pärlor runt halsen, i öronen, runt handleden och en glittrig brosch. Snyggt och stilrent!

• Linum

Nibla: Ni kanske redan har gjort detta, men passa på att se över utgifterna. Det finns ganska mycket att spara in på om man tänker till. Det är svårt, men väldigt nyttigt. Kan ni lägga om några lån? Sälja lite grejor? Låta bli att köpa en del? Ändra försäkringarna, elbolag etc?

• Linum

Nibla: Det finns en del pengar att spara på att byta och bli helkund (på vilket ställe det än må vara). Ni verkar ju vara rätt duktiga på att sanera er själva

Det är inte roligt när man måste hålla hårt i pengarna för att det ska gå runt, men du har ju helt rätt i att man ändå har det ganska bra...

Frujj: Vi har också en väldigt ambitiös excelfil. M har lagt ner en del tid på den och lagt in en massa makron etc.. Jobbigt bara man tänker på det Den funkar väldigt bra i alla fall!

Aldrig kul när flera fakturor och tunga poster kommer samtidigt. Vi lägger undan varje månad till tyngre poster så att det inte ska kännas så eländigt när man väl ska betala dem. Fast 3500 kr i månaden till CSN är ju aldrig kul att lägga undan...

• Linum

Frujj: Ska genast kolla på den. Har också hört reklamen.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas