Har du eller skulle du tänka dig att köpa tjänster Svart till ditt bröllop?
Stackarna ska ju ha pension också, det får man inte för svartlöner...
Stackarna ska ju ha pension också, det får man inte för svartlöner...
Nja, det kanske inte blir så lätt att välja. Om du ser på hur många som tycker att det är OK med svartlöner här ovanför så blir det väldigt svårt att konkurrera med dem som är beredda att jobba svart.
Att få mat för dagen känns nog viktigare än pensionen just nu, speciellt om man har familj.
Då tycker vi lika.
Håller med Passionsblomma också!
Bra sagt!
Håller inte med.
Jämför med t ex USA där man betalar sjukvården själv.
Allt kan givetvis alltid bli bättre, men inte genom att alla börjar fuska så att det blir mindre pengar. Rösta istället, eller engagera er politiskt så att det blir bättre.
Äsch, slant på knapparna, jag skulle ju skriva något också.
De som inte har råd med en försäkring i USA hamnar ju utanför.
Om vi betalar så höga skatter så ska vi alla hjälpas åt att ändra systemet för hur skattemedlen fördelas så att vi får ut det vi önskar av dem.
Jag tycker att vi har det väldigt bra här i Sverige, så jag betalar (kanske inte gladeligen, jag höll på att svimma på riktigt när jag fick mitt skattebesked!) utan att klaga.
Om jag blir tillräckligt missnöjd så får jag lov att engagera mig, starta namninsamlingar och jag vet inte vad istället för att sitta hemma och gnälla.
Betalar stora löner och resekostnader till de som måste jobba i Bryssel? EU-avgifter?
Eller skolor, sjukvård, vägar, kultur, försvar?
Det finns säkert områden att spara in på och omfördelningar att göra, det är jag säker på.
Men vi har det bra! Vi behöver inte svälta, vi får sjukvård, våra barn får utbildning osv.
Då får vi se till att bli det!