Maj 2009!
Wohoo!
På nyår bokade jag en solist till vigselceremonin! Hon sjunger verkligen vackert och ville bara ha 500:- för besväret!
Idag har jag begärt offerter från 4 ställen angående transport från kapellet till festlokalen.
Wohoo!
På nyår bokade jag en solist till vigselceremonin! Hon sjunger verkligen vackert och ville bara ha 500:- för besväret!
Idag har jag begärt offerter från 4 ställen angående transport från kapellet till festlokalen.
Idag köpte vi vigselring!!! 25-30% rabatt på albrekts guld just nu så vi sparade drygt 1000:- på min ring!
Den hr blev det: www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0352203&step=3&&productType=1&priceRange=3000-3999&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
(jäklar vilken lång länk...hoppas den funkar)
Var även och köpte papper och lite smått & gott till inbjudningskorten. Hoppas kunna skicka dem snart. Början på nästa vecka kanske...
Japp! Jag ska ha brudbukett.
Vita liljor blir det.
fröken sjunfors skrev 2009-01-04 09:33:56 följande:
Jag älskar lukten av liljor... :) Det är min favoritblomma så att inte ha den i brudbuketten hade känts såååå fel.
Kommer ha lite liljor som dekoration på borden också.
En del av våra vänner vet datumet, men inte alla. Jag är hur dålig som helst på att hålla hemligheter...
Igårkväll fick jag gjort inbjudningskorten! Eller ja... ska skriva ut texten och klistra in den på insidan, men resten är färdigt! Så skönt och jag blev toknöjd med dem!
Det här är fixat:
Kyrka
Präst
Solist
Festlokal
Toastmaster/Toastmadame/värdpar
Inbjudningskort
Ballonger
Oskrivna placeringskort
Lite smådekorationer
Valt ut klänning till mig
Valt ut klännig till näbb
Valt brudbukett
Bestämt dekorationsblommor
Fixat barnvakt
Fixat fotograf
Gjort bordsplacering
Fixat "frisör" och sminkare
Beställt maten
Köpt skor (men funderar på att ta andra, de var vansinnigt obekväma)
Köpt hängsmycke till halsbandet (en kompis ska göra halsband och örhängen)
Köpt vigselring
Bestämt vad brudgum ska ha på sig
Bestämt vad lillsonen ska ha på sig
Bestämt solosångerna i kyrkan
Sådet är en hel del kvar men jag har hunnit med en hel del på en månad.... Exakt en månad sedan frieriet idag!!!!
Haha, jo jag har hunnit med en del, men mycket ska ju fortfrande realiseras...
Gjorde mina inbjudningar själv och jag tror att jag landade på 6 kr/ kort med kuvert. Så det blir inte mycket billigare att göra korten själv... (då har jag ändå stämplar, skärapparat, shapeboss och sånt hemma sen förut)
Jag gjorde ljusgröna kort i cardstock. Dubbelvikt 15x15 (alltså 15x30 cm papper). Gjorde ett blommönster med shapeboss i två hörnor fram. På framsidan satte jag en bit vit punchinella och på den en bit vitt papper stämplat "välkommen till vårt bröllop" i grönt. Drog stämpeldynan runt kanterna för en "åldrad" look.
Inuti stämplade jag ett brudpar i grönt på vänstersidan och vitt papper med text på högersidan. Drog det på stämpeldynan också och fäste det med 3D-kuddar för att lyfta fram det.
Klart!
Har du bestämt nån storlek på korten? Jag gjorde mina 15x15 så då går det ju en hel del papper... Gör man dem 10x15 så får man ut tre kort på varje 30x30-papper och då blir det såklart lite billigare...
Vad roligt!
Ska skicka mina nästa vecka tänkte jag... :)
Har lagt in bilder i galleriet nu!
Det finns massor med fint tillkort på nätet om du inte hittar där du bor.
Jag gjorde 20 kort på en kväll. Sambon fick ta hand om lilleman (11 måader) så jag kunde jobba ostört...