Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

Maj 2009!

Vi kommer också ha 40 gäster, men våt mat kostar 110:-/portion. Tårtan går på 600 till 40 pers och drickan köps in i Tyskland. :)
    Då blir det inte så dyrt.
    Vad ingår i en kuvertavgift egentligen?

Saralainen skrev 2009-02-12 21:01:35 följande:
    Efter allas svar här så börjar jag undra vart alla våra pengar har tagit vägen!!!Vi kommer bjuda 40 st och vi räknar att hela bröllopet kommer gå på 80 000 kr. Och detta är EXKL bröllopsresa.Vad har ni för kuvertpris? Vi kommer betala 1000 kr/person i kuvretpris. Så där går ju 40 000 kr.Men shit vad dyrt jämfört med vad ni andra lägger ut.*snyft*
  • Tindragull

Ojoj! Börja om igen!!!? Tufft! Men det går! Jag har bara haft från mitten av december på mig, så med lite eld i baken går allt vettu?

Och var skulle du bli portad från?
    *kliar mig i huvet*

connys hjärta skrev 2009-02-12 15:38:28 följande:

Svarar Tindragul!Annars blir jag väl portad från det andra stället Namn:MariaBrudgummens namn:ConnyBröllopsdatum:30 majBröllopsplats:Hagakyrkan i GöteborgAntal bjudna gäster:60 caBudget:30000Kvar att fixa:Typ allt,då jag börjar om igenVad blir det för efternamn? Ditt, brudgummens, eller kanske et helt nytt:Det blir A johansson
  • Tindragull

Ja, men du får ju helt klart mycket för pengarna!
    Vi har fått snärja folk vi känner att ha som serverings- och barpersonal... :D

• Tindragull

Om bara den ena byter namnet innnanvigseln kostar det 1500:- När ni sedan gifter er är det rais för den andra att ta blivande makens/makans efternamn. Då spar man 1500:-

Körkorten óch så är det svårare med att spara pengar på...

Trulsa79 skrev 2009-02-13 17:16:38 följande:
    Tyvärr så blir det ganska mycket pengar om båda ska byta namn, speciellt om man byter innan bröllopet. Då blir det 3000 för namnbyte, 2 nya pass ca 1000kr, två nya körkort ??kr, byta alla kort man har, båda måste ringa runt och namnändra osv.
  • Tindragull

Vi skickade in vårt i mitten/slutet på januari och det kommer vara färdigt 23 mars! Sen tar det 2 veckor på skatteverket (då byter vi ungarnas namn också, så det blir bra jag kvar och jag byter till m2b:s namn vid vigseln).
    Så för sent är det nog inte...
    Vårt namn har precis blivit skickat vidare för kungörelse. Där är det i 1 månad, sedan tar de beslutet första mötet de har efter den månaden är över.

Trulsa79 skrev 2009-02-14 17:49:58 följande:
    Borde vara det i alla fall. Hon som jag pratade med på PRV i januari rådde oss att vänta tills efter bröllopet.
  • Tindragull

Att byta till den andres namn tar ca 2 veckor.

Pingst09 skrev 2009-02-14 17:51:43 följande:
    Men alltså, gäller det om en ska byta till den andres namn också, eller bara om man ska nybilda ett?
  • Tindragull

Jösses! Vad hde ni för bil då?
    Roligt att få tag i porslin billigt!

fröken sjunfors skrev 2009-02-15 09:18:21 följande:

Åkte igår natt 04.00 och kom hem runt 20.00 igår! Fyfan vilken jävla dag! Men vi fick plats med 81 flak i bilen (allt ej bara öl! haha) och ett antal vinflaskor och bubbel!!På hemvägen stannade vi för att köpa porslinet av en tjej jag hittade här på bt, bestick (gaffel, kniv, sked, dessertsked, kaffesked), två olika sorters tallrikar för tusen spänn! Jag kan inte vara lyckligare just nu
  • Tindragull

Vi har it skickat in hinderprövningen än. Vi måt ha namnet klart först.

Pingst09 skrev 2009-02-14 23:05:50 följande:
    Ok, då blev jag lite lugnare. Ska väl ändå ta och skicka in hinderprövningen snart.... Har ni andra gjort det redan eller?
  • Tindragull

Hehe...
    Vi handlade vår alkohol i tyskland i fredags. Och om allt skulle drickas upp så har folk druckit ett halvt flak öl, 1 liter vin, 5 cider, 2-3 avec och 2-3 glas välkomstbubbel var när kvällen är slut...

anja1661 skrev 2009-02-14 19:50:14 följande:
    glömde att skriva att jag ska byta ut det vita bandet i midjan mot ett vinrött så den passar bättre till vårt färgtema! vi har fått hem all alkohol nu! och så mycket vi har köpt lär ingen komma ifrån festen nykter! hahahah!!!
  • Tindragull

En Ford Fordor av årsmodell -38.

Svar på tråden Maj 2009!