Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Maj 2009!

Ja, det känns otroligt tråkigt. Hur roligt blev det nu med förlovningen liksom...

Iaf så ska vi till nye guldsmeden idag och prata, kändes toppenbra när jag var där sist så jag hoppas att det hela blir bra i slutänden. Kommer ju dock få vara utan ring säkert ett bra tag.

• Hemlig2009

Vi har samma par som värdpar och toastmasters. Så betungande är inte själva värd-delen att de inte kan göra både ock tyckte vi.

• Hemlig2009

Nu har jag skickat tillbaka våra ringar och det känns väldigt sorgset. Var och pratade med ny guldsmed igår men det kommer ju att dröja innan vi har ringar på våra fingrar igen. Vi som är nyförlovade och allt!

• Hemlig2009

Nu känns allt lite bättre igen, hade en svacka med våra ringar men nu är nya stenar på väg (blir 3 till i förlovningsringen), och nye guldsmeden väntar på att få sätta igång. De "gamla" är tillbakalämnande och pengarna sitter på kontot igen.

Ska göra färdigt inbjudningskorten under helgen då tom sambon nu erbjuder sig varje dag att hjälpa till, han vill få iväg dem!

Och varför inte skicka in hindersprövningen kanske? Idag är det exakt 4 månader kvar till 23 maj. Kul kul! Plus att jag har gått ner 3 kg, 5-8 kg kvar!

Trevlig helg!

• Hemlig2009

Så spännande Tx2! Det är mycket väntan i planeringen tycker jag. Vi väntar nu på att vi ska kunna beställa nya ringar och dagarna går så sakta. Fast jag sen vet att det inte tar mer än 2-3 veckor innan vi har ringarna så känns det som en evighet...

Ska ta mig i kragen och göra inbjudningskorten färdiga idag. Är det värt att vänta på frimärkena med hjärtan på tro? Jag tycker de med godis på är så söta.

• Hemlig2009

Man brukar nog skicka in båda papprena samtidigt.

Vi kommer skicka in både hindersprövning och namnbyte bara vi har bestämt vad jag ska heta.

• Hemlig2009

Får inte ut inbdjuningskorten denna veckan heller. Var tvungen att beställa kuvert på Panduro så vi får vänta på dem. Passade på att beställa lite smått och gott som behövs framåt också, slutade på 960 kr!

• Hemlig2009

Men vem ska bestämma präst och kantor? Ni?

Jag ringde för att höra om det var möjligt att organisten/kantorn kan spela till solosångerna. Fick då prata med en trött och butter typ som sa att "ja, jo, det kanske skulle gå, men jag är ingen popmusiker".

Så inbokade är vi iaf för hon tittade först vem som skulle spela på vår vigsel, kopplades då till den trötta människan.

Jag mailade våra solister hans namn och nummer och skrev skämtsamt att de är vana vid såna "typer", och de är de fick jag till svar.

• Hemlig2009

Ja, det skulle jag också vilja! Vi ska bygga hus under våren också (varför bara göra en sak? ) Så jag vill väldigt gärna göra vigselprogrammen i väldigt god tid då jag vill pyssla ihop dem i samma stil som inbjudningskorten. Inte så kul om prästen tycker det är lagom två veckor innan... Man kanske bara kan maila och få ett ok på dem iaf?

• Hemlig2009

Fast det har han/ni ju redan om ni pratat om att ni ska gifta er. Vi pratade och bestämde en kväll, då kan ju ingen fria efter det, känns ju konstigt.

Boobi skrev 2009-01-29 11:38:06 följande:
    Här har vi inte kommit långt alls..Vi började prata om bröllop för en vecka sedan & funderar på borgeligt nångång i slutet på maj, början av juni, vid strandkanten på ett ställe som betyder mkt för oss Jag har börjat kolla klänningar & ringar, men inte hittat vad jag vill ha än..Men en viktig bit återstår än..han har inte friat
Svar på tråden Maj 2009!