Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Maj 2009!

Vad tråkigt! Jag förstår precis hur du känner för det är viktigt mig också att alla heter samma.

Mitt problem är att min sambo har ett überlångt efternamn som inte känns helt rätt att ta. Jag får enligt Skatteverket ta halva om jag vill men då heter vi ju ändå inte samma.

Ni får helt enkelt sätta er ner och komma fram till en lösning som passar er båda. Lättare sagt än gjort, jag vet.

• Hemlig2009

Fast jag kan förstå en koll med den äldre generationen. Jag vill inte förolämpa min blivande svärfar genom att "stympa" hans namn.

Men om det nu är ett -ssonnamn och du har ett familjenamn så tycker jag som du, att han ska överväga att ta ditt. Speciellt med tanke på företaget?

• Hemlig2009

Du ska se att ni kommer fram till en lösning!

Och du, egentligen. Ni har varandra, ni ska gifta er(!) och ni har barn ihop. Vad gör det om ni inte råkar heta samma namn?

Pingst09 skrev 2009-03-16 19:39:02 följande:
    Åhh, suck! Just nu vill jag bara lägga ner allt som har med bröllopsplanering att göra. Bara jag har matat dottern klart sin kvällsgröt så tror jag att jag går och lägger sig. Ingen idé att vara uppe och fundera när man är på detta humör ändå
  • Hemlig2009

Kul med snabb planering!

Jag ska låna min syster bolero i thaisiden som syddes upp till deras bröllop för två år sedan.

JJME skrev 2009-03-17 11:41:13 följande:
    Här är en till som gifter sig i maj!Snabba puckar blir det. Skickade inbjudningarna förra veckan och veckan innan det bokade vi kyrka, lokal och fotograf. Men nu känns det som det är länge kvar till stora dagen, 16/5!! Till er som ska gifta sig i maj, en fråga. Har funderat på vad man ska ha "över axlarna" när man tar sig mellan olika ställen. Brudklänningen har inga ärmar och jag känner att något vill jag ha så jag inte fryser. Jacka, kofta, poncho, sjal??? Vad funderar ni på, eller vad ska ni ha??
  • Hemlig2009

Jag tyckte korg med godsaker låter jättebra, har antecknat det för att inte glömma bort det. En fin blombukett till prästen som kommer för vår skull.

Till vår lilla näbb har jag tänkt mig ett slags silversmycke jag hittade på nätet, i form av en pincesskrona. Gick att få initialerna graverade har jag för mig.

• Hemlig2009

Jag har ingen aning, men har sparat sidan som favorit hemma.

Nu har Tele2 trubbel med sitt nät så vi får se när vårt internet kommer igång igen. Lovar att rapportera vilken sida det är!

Kärlekensskull skrev 2009-03-18 12:48:42 följande:
    Jaha vad fint! Vad hittade du det smycket någonstans??
  • Hemlig2009

Vi funderar på ha olika typer av chokladmousser i tårtan då vi ska ha en väldigt lätt efterrätt. Våra färger utanpå, riktigt "pimpad".

48 kr/bit får vi betala.

• Hemlig2009

Nu är vårt internet igång igen. Här är hängsmycket vi funderar på.

www.m925.se/product_info.php&products_id=65

Kärlekensskull skrev 2009-03-18 12:48:42 följande:
    Jaha vad fint! Vad hittade du det smycket någonstans??
  • Hemlig2009

Nu har vi varit och pratat och smakat tårta. Det blev ingen riktig chokladtårta. Det blir chokladbotten, vit chokladmousse med rabarber/jordgubb-mousse.

Tårtan blir i tre våningar direkt på varandra och den understa blir svart med ceriserosa prickar, mellersta blir randig i svart, vitt och cerise och den översta blir vit med små cerisa "kluttar!. Coolt!

• Hemlig2009

Absolut! Det finns en tårta i mitt galleri som vi har utgått ifrån, men den är brun och ljusrosa så det är ändå svårt att föreställa sig. Vi vill verkligen ha något som sticker ut, mer tufft än romantiskt.

anja1661 skrev 2009-03-20 19:15:22 följande:
    fan vad coolt!!! det måste jag få se bild på sen!!!
  • Hemlig2009

Vad ska jag berätta? Var vi har hittat tårtan? I Halmstad.

• Hemlig2009

Ja, tyvärr har de lite svårt nu sa hon. De måste leta efter ny lokal vilket inte är så lätt, de är ju inget konditori.

www.tartdesign.se

Ni kan säkert komma med egna förslag, de tycker det säkert bara är roligt.

• Hemlig2009

Ja, absolut. Kolla in tårtorna i mitt galleri. Den första har vi utgått ifrån och gjort om till våra färger.

elsi skrev 2009-03-21 19:39:41 följande:
    Lägga man sugarpaste eller nåt över mousset då? Är det samma idé som princesstårta? att man ha ett "lock" över mousset?.. för vi ville ha cake toppar på våran? "Han" bli högst upp på knä och räcka ut/ned en hand och "Hon" står en våning ned och räcka upp handen..pingts: klänning låtar vackert!
  • Hemlig2009

Jag tänkte också på blomkostnaden, och skor, hår och smink?! brudgummens kläder? Och det var en väldigt billig fotograf, ca 4000 kr...

anja1661 skrev 2009-03-23 10:27:00 följande:
    djurö 09 skrev 2009-03-22 21:45:43 följande:
    ja visst får de tillskott av pengar!! för budgeten går ju absolut inte ihop!! de nämner tex inte blomkostnader, dekorationer, transport mm...men ja förra veckans 48 tusen och gårdagens 70 tusen räckte VÄÄÄÄLDIGT långt!fint blev det och brudparen såg så lyckliga ut!! fast ajg vill nog helst planera mitt egna bröllop själv!! (tillsammans med m2b alltså)
  • Hemlig2009

Vad skönt!

Pingst09 skrev 2009-03-23 18:08:04 följande:
    Vi har lyckats lösa namnproblemet i alla fall. Igårkväll ganska sent började vi prata om det igen och var tämligen överens om att vi vill ha ett gemensamt efternamn men ingen av oss ville ge med sig och byta så vi lottade helt enkelt. Mer rättvist än så kan det knappast bli. F-ö var det mitt namn som drogs
  • Hemlig2009

Jag drömmer ingenting, något fel på mig?

Jag startar i morgon med en Cambridge-kur! Ska bli skönt att gå ner några kg. Har tänkt mig två veckor ren kur, hem till mamma och pappa över påsk och äter då kombinerat och sen är jag glad om jag kan köra 1 eller 2 veckor till. Går jag ner 4-5 kg på detta så är jag väldigt nöjd.

• Hemlig2009

Vi sätter in annonsen efteråt, med bild antagligen.

Jag känner mig lagom stressad, tror att vi ligger hyffsat i fas. Än så länge tror jag det iaf.

Svar på tråden Maj 2009!