Inlägg från: Snowcloud |Visa alla inlägg
  • Snowcloud

Vietnam, inte att rekommendera.

Jag och min blivande man var i Vietnam och Kambodja i november. Vi var på Phu Quoc i fem dagar och hade det helt underbart. Vi åkte runt på moped, åt massa goda skaldjur, slappade på stranden, badade och gjorde två underbara dyk (det finns många dykcenter på ön, de flesta är padi).

Grumligheten i vattnet är nog olika beroende på när man är där. Vi var där precis efter regnperioden. Det är klart, jag har upplevt bättre sikt när jag dykt - men när man kan dyka på korallrev på bara 8-10 meters djup så behövs inte det...

När man väljer resmål tror jag att det är viktigt att fundera på vad man har för förväntningar och vilken typ av resepersonlighet man har. Jag och min blivande man är båda ganska äventyrliga av oss och tycker om att upptäcka nya saker och hitta vägar som inte så många andra har varit på. Vietnam och Kambodja var perfekta resmål för oss. Att det bara var kallvatten i duschen i vår bungalow på Phu Quoc gjorde oss inget, när det vackra havet låg bara några meter bort. Och en liten regnskur då och då gjorde oss inte heller något, eftersom vi reste för att uppleva saker och skaffa oss gemensamma minnen, inte solbränna.

Däremot, om man mer är typen som vill ha en avkopplande och bekväm resa så kanske det passar bättre med ett annat resmål.

Vi kan varmt rekommendera Vietnam, och alldeles särskilt Kambodja - om man är ute efter lite lagom med äventyr.

Svar på tråden Vietnam, inte att rekommendera.