• stellajsj

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

Då var det dags för en ny tråd då den gamla är stängd!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html

Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009

Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009

Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009

Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009

September:
    Jojoånicko9s: september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Bridemma: 19 september 2009

• Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2
  • Francis

Oj, ser ni också att det blivit en massa "error" meddelanden där jag lagt in citat?!

20090725: Två stora dyra projekt på samma gång, lite jobbigt men roligt! Vi köpte radhus för 1,5 år sen och det känns som ett minst lika stort projekt som bröllop med visningar budgivningar kontrakt och räntor/amorterings upplägg med banken... glad att slippa detta!
    Har en hel del kollegor som bor ned mot Kungsbacka/Onsala till, där är ju jättemysigt!
    Oscars fredriks kyrkan var den första kyrkan vi tänkte på, den är såå vacker, men vi är endast ca 70 pers så jag tror inte den är något för oss, kanske känns tomt när man kommer in och endast de tre första raderna på vardera sida är fulla =)

• lecaroline

Får man lov att fråga hur mycket ni har räknat att ert bröllop ska kosta..? Vi har lagt undan 100 000 är ju 82 bjudna.

• 20090725

för vår det l´kommer det vara 80 st bjudna på festen, men jag vet att det kommer att komma lite flr på vigsen... har också tänkt på att det kommer se tomt ut eftersom den är så stooor... men jag tror det blir bra iallafall!

Francis skrev 2009-01-27 10:24:17 följande:
    Oj, ser ni också att det blivit en massa "error" meddelanden där jag lagt in citat?!20090725: Två stora dyra projekt på samma gång, lite jobbigt men roligt! Vi köpte radhus för 1,5 år sen och det känns som ett minst lika stort projekt som bröllop med visningar budgivningar kontrakt och räntor/amorterings upplägg med banken... glad att slippa detta!Har en hel del kollegor som bor ned mot Kungsbacka/Onsala till, där är ju jättemysigt!Oscars fredriks kyrkan var den första kyrkan vi tänkte på, den är såå vacker, men vi är endast ca 70 pers så jag tror inte den är något för oss, kanske känns tomt när man kommer in och endast de tre första raderna på vardera sida är fulla =)
  • Francis

Oj, det är svårt att veta!
    Det får kosta vad det kostar men vi försöker hålla ner alla kostnader så gott som det går.
    Duktiga ni är som kunnat lägga undan!

Vi vann pengar för ett litet tag sen så dessa kommer läggas bla på bröllop =)
    Känns faktiskt skönt!

lecaroline skrev 2009-01-27 13:51:18 följande:
    Får man lov att fråga hur mycket ni har räknat att ert bröllop ska kosta..? Vi har lagt undan 100 000 är ju 82 bjudna.
  • 20090725

vi hade räknat med ca 80 000!
    Nu är vi uppe 10000, och då skall bara ringar, lokal och alkohol till på den listan! å det e max 15000:- till, vi får i bröllops present av min mamma, allt som går att äta på festen! hårupsätning och smink av min syster och blommorna av min bror... Serverings personal, e det några kompisar till mamma som kommer att göra gratis, de ville det eftersom de har känt mig hela livet, visst visst sa jag och tacka! bandet kommer vi få jätte biligt, om vi behöver betala (kommer givetvis att ge dem en summa även om de tackar nej till det, eller något annat) de e en jobbarkompis bror och hans band, som kännen min m2b sedan flera år...

Så vi kommer undan väldigt billigt om man jämför men vad vi hade räknat med, tack vare alla våra underbara vänner och familjer!

lecaroline skrev 2009-01-27 13:51:18 följande:
  • lecaroline

Fast jag ska ju inte klaga eftersom vår lokal kostar 450kr för 3 dagar.. Det är en dansbana med partytält och sedan är det föreningslokalen med kök.
    DJ tror jag att vi kan fixa billigt, (bekant)

• Francis

Vilken lokal skulle ni ha?

Man kan inte kanske få sno eran DJ på vår dag? Vi har inte tittat runt ännu men måste ju ha någon inom sinom tid =)

lecaroline skrev 2009-01-27 16:05:24 följande:
    Fast jag ska ju inte klaga eftersom vår lokal kostar 450kr för 3 dagar.. Det är en dansbana med partytält och sedan är det föreningslokalen med kök.DJ tror jag att vi kan fixa billigt, (bekant)
  • lecaroline

Vi ska vara på vår koloni Torpa, vid Östra sjukhuset. Där av priset.. : )
    Killen som vi vill ha som Dj är min blivandes gammla kompis, men han har ju inte fått tummen ur att prata med honom. Men gå in på mina sider och skriv något så ska jag se vad jag kan göra..Och kontaktar dig : )

• Bringsoniou

Vi kommer ha omkring 100 gäster och räknar med att festen går på 50000 kronor. För hela bröllopet inkl allt räknar vi med 70000.

• EmMa09

Vi räknar med att bröllopet kommer gå på ca 100.000:- men då är inte bröllopsresan inräknad, så allt som allt ca 140.000:- fast det är lite i överkant...men det är ju bättre att räkna med för mycket än för lite! vi kommer att vara ca 70 pers. om alla tackar ja, men desto fler under vigseln då många arbetskamrater o gamla klasskompisar m.f kommer!

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2