Inlägg från: lecaroline |Visa alla inlägg
  • lecaroline

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

och ingen som tycker att man är tjatig! jag är med!! : )

• lecaroline

carpet 09 skrev 2009-03-02 20:03:32 följande:

Hej alla!Jag har hållt mig lite undan här då vi insåg att min m2b:s arbete låg i farozonen. Därmed lades också bröllopsplanerna lite på is. I veckan fick vi dock beskedet att allt är lugnt och att han inte riskerar att bli arbetslös, vilket känns UNDERBERT!!! Så nu kan vi pusta ut och ta fortsatta tag med bröllopsplanerna. Ni får ha lite överseende med att jag inte är helt uppdaterad med vad ni diskuterat, jag får väl sätta mig och läsa igenom allt som sagts i tråden...Är hur som helst SÅ GLAD över att vara tillbaka igen!!
    Ååå vilken tur ni/han har.. Jag har hört lite på nyheterna att vissa har fått behålla sina jobb för de trodde att de behövde säga upp folk längre fram, men att det visade sig vara fel..
    Vad kul det måste vara att få börja planera igen! : )
  • lecaroline

Ja Grattis!! Jag ar inte med i tävlingen för jag vinner ju aldrig. Bra motto va..! : ) + Att det var väldigt varm och jag var fortfarande inte helt frisk och jag hade mb2 med mig..

• lecaroline

Har ni skrivit med era egna nummer på inbjudan??

Det var en som rinde igår och han undrade vem man skulle osa till..
    Jag tyckte det var uppenbart bjudna till caroline och martins bröllop osa senast 15 april.
    Sedan skrev jag namn och nummer på toastmasters och värdinnan. Men det är ju för att de kan vända sig till dem med med frågor..
    Är jag knäpp eller??....

• lecaroline
    20090725 skrev 2009-03-04 12:43:57 följande:
    vi har skrivit med våra nummer och min amiladress och även toastmastern tel nr, just för att vara riktigt tydliga! nä, du är inte knäpp, skriver man att man skall osa till (och namn och nummer) så osar man till dem, annars hade jag faktist ringt brudparet och osat eftersom merparten faktist står för sina bröllop själva nu för tiden!
    Ha det så skönt i fjällen!!
    Tänk inte på dumma inbjudningskort.. Skicka till dem som bor längsbort först eller behöver skaffa barnvakt. Så får de andra lite senare :) Vad gör det att man skickar ut 2 ggr. I morses la jag de sista 2 inbjudningarna på låda.. Tog lång tid för gubben att trolla fram adresserna!!
  • lecaroline
    brevik skrev 2009-03-11 19:38:09 följande:
    Hej allihop!Kul att ha hittat hit! Vi ska gifta oss 12 september i trakterna av Bovallstrand, men vi bor i Göteborg.Har bokat kyrka, preliminärbokat lokal, köpt klänning, bokat catering. Vi vill gärna ha liveband med lite jazzkänsla, är det någon som kan tipsa om något band i Göteborgstrakten? Helst under 8000:-
    Hej hej!! Vet inget band med jazz känsla sorry..
    men vad långt ni har kommit!!
  • lecaroline

Så om det börjar regna var sjutton köper man ett fint paraply?

• lecaroline

Ja ett som inte kostar 500 kr allså..

• lecaroline

Vi har 2 månader och 6 dagar kvar.. Nu blev jag nervös för första ggn!!! Det är ju ingen tid kvar alls. och varför kan inte prästen ringa så vi får diskutera vigseln..

• lecaroline
    20090725 skrev 2009-03-17 15:22:37 följande:
    om han inte har ringt inom 2 veckor så skulle jag ha ringt till församlingen och frågat!
    Jag måste ringa nästa vecka eftersom vi inte bor i samma stad som kyrkan så är det lite bökit och vi vill helst träffa HENNE en lördag och passa på att ta fotografen också då. det är ju inte så många helger kvar och för hoppningsvis så går ju 2 av dem åt till möhippa/svensexa!! :)
  • lecaroline
    20090725 skrev 2009-03-17 18:14:56 följande:
    hehe, det e ju sant! ring imon! idag har jag varit å köpt näbbkläningar e super nöjd med dem, hade köpt andra förrut, men ångrade mig så nu får barnen andvända de första kläningara när de vill istället!bild finns i galleriet!
    Jösses vad söt den är!!
    Hur var det i fjällen??
    Hur går det med inbjudningskorten??
  • lecaroline

Fick mig ett litet as garv ju! 090725 Vad kul han är ska han bestämma vigselprogrammet ha ha!! Svensexan är ju bestmans uppgift om de inte har kommit överens om nått annat som våra har gjort :)
    men vad snällt att han vill göra fint i kyrkan :)

Jag vet nu när min gubbe ska ha svensexa :)) Så jag antar att mitt datum också är satt för det var tjejtoastmastern som skvallra.. Jag skrämde skiten ur henne att nästa alla lördagar var bokade så det var nog bäst att dubbelkolla med mig först..

• lecaroline

Nej för då missar man ju pirret som jag har fått!!! :)

• lecaroline

Grattis! Vem vet han kanske tar en månad till och en till.. :)

• lecaroline

Är han pappa ledig sa du??
    Då börjar hans uppsägnings tid när han kommer tillbaka.

• lecaroline
    20090725 skrev 2009-03-20 10:38:12 följande:
    ja, han e pappaledig! men han har ju redan fått sina uppsägnings papper! och hans sita dag att jobba är 21 augusti.(umgås även privat med han därför vet jag så mycket)så uppsägningstiden börjar först när han kommer tillbaka från sin pappa ledighet? dvs om han börjar jobba 1 juni, så börjar upsägningstiden gälla då? så han slutar inte förrens 1dec eftersom han har 6 månader???
    från den tiden han skulle ha kommit tillbaka då börjar hans uppsägningstid. Har varit mycke snack på jobbet om detta!!
  • lecaroline

Carpet
    Min har också nåt sånt. Men det inhandlades före jul så jag kommer knappt ihåg hur han såg ut i det! Blir lite spännande ändå då

• lecaroline

Min m2b har sett klänningen i fodralet mut that´s it!

Har hört att vanliga såpbubblor kan ge fläckar på kläderna och att special bubblorna ärlite svårare att blåsa, men man lär sig fort. Jag ska köpa lite såpbubblor faktiskt. Ris kan man ju intekast för fåglarna äter uppdem och de sväller i magen och de blir dåliga länge. Så det får väl vara papperskonfetti annars.

• lecaroline

Oj! Förstår att du längtar till helgen!!

Själv ska jag till Tyskland och köpa spriten

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2