• didis

Vad kostade erat bröllop?

Vi har en budget på 50.000 för ca 100 gäster (alla kommer inte att tacka ja räknar vi med).

Vi har tidigare ordnat fester för en bit under den summan så det blir inga problem, maten kommer delvis att cateras och delvis att lagas hemma, vinet köpas i Tyskland etc.

Det går att pressa kostnaden ytterligare men då krävs mer arbete själva och det är vi inte beredda till.

• didis

Jag håller med MulleNuh, trots att vi är höginkomsttagare båda två och jag dessutom tog ut 200.000 i vinst från företaget före jul. Vi har alltså inte behövt spara alls och det passar oss perfekt (vi har ju väntat med bröllop tills vi tyckte vi hade möjlighet).

Visst blir bröllopet ett minne för livet, precis som många andra händelser. Examen, barnens födelse, födelsedagsfester etc etc.

Det blir inte den enda stora festen vi ordnat eller skall ordna i livet.

• didis

J D skrev 2009-01-04 10:29:58 följande:

Det tycker jag är bra gjort, jag tror att många har svårt att stå emot andras förväntningar om materiell utsvävning om man vet att paret har god ekonomi.
    Kuvertavgift eller betalbar skulle nog inte uppskattas...

...men å andra sidan har det inte förekommit hos våra vänner/släktingar som är låginkomsttagare heller.
  • didis

Utomlands 2008 skrev 2009-01-08 22:08:45 följande:

Jag kan inte förstå hur EN DAG i ens liv kan vara värd at tlägga en kvarts miljon kronor på! Eller, ok - 200 000 (för resten var väl en bröllopsresa.De år vi kunde spara större summor pengar (innan vi fick barn) varje månad valde vi att prioritera resor, upplevelser och långsiktigt sparande...Fascinerande, intressant men i ärlighetens namn lite skrämmande att man kan se en bröllopsdag som så viktig. Det viktiga är ju nämligen det som kommer sedan - äktenskapet. Iaf som jag ser det.
    Man får hoppas att äktenskapet när vardagen kommer lever upp till förväntningarna
Svar på tråden Vad kostade erat bröllop?