Vad kostade erat bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Vi har en budget på 50.000 för ca 100 gäster (alla kommer inte att tacka ja räknar vi med).
Vi har tidigare ordnat fester för en bit under den summan så det blir inga problem, maten kommer delvis att cateras och delvis att lagas hemma, vinet köpas i Tyskland etc.
Det går att pressa kostnaden ytterligare men då krävs mer arbete själva och det är vi inte beredda till.
Vårt gick på ca 100000kr för runt 70 gäster. Exklusive resan.
Vi har en budjet på 150.000 kr för 74 gäster.
Exklusive bröllopsresan.
Vi ska vara på en herrgård och gör inte mycket mer än bestämmer meny, alkohol,musik, blommor, kläder, transport m.m och sätter ihop festäften, vigselprgram. Vi bor utomland och ska gifta oss i sverige vilket gör det svårt att göra mycket själva!
Bröllopsresan har vi sparat till, vi la undan 10.000 kr i månaden i ett halvår, vi kommer även önska oss bidrag till resan som kommer gå till fickpengar!
Ca 80 000 minus bröllopsresan (den kommer väl gå på 60 000 skulle jag tro). Vi är kostnadsmedvetna och gör mkt själva, om vi inte hade varit det hade bara min ring kunnat ha höjt kostnaden med 20 000 till...
Och vi tror att det blir ca 80 gäster.
Vår budget ligger på 40k, vi bjuder ca 60 vuxna + 15 barn. Lagar mat själva, ingen bröllopsresa, bar till självkostnadspris, men bjuder på mat och dryck till maten.
Så då hänger mkt på var man har festen, hur många som kommer och hur mkt man gör själv...
hur får ni ihop alla pengar, tar ni lån eller?
vi kommer kunna spara ihop 18 000:- till vårt bröllop gästerna är 50 vuxna och 19 barn
ja, hur har ni dessa 150.000
Inte för att trampa på någons tår nu, men om man sparar ihop 150.000:- så är det rätt galet att lägga dom på EN dag!!!
Jag tycker också att det är mkt pengar men jag antar att om man lätt kan spara ihop till det så är det relativt sett lika mkt pengar som 15 000 kan vara för ngn annan.
Vi skulle kunna lägga så mkt pengar om vi valde att gifta oss senare när båda kommer att ha högavlönade jobb (vi är studenter nu) men 80' känns ändå rätt lagom. Vi lägger då också en ganska stor del på de saker som finns kvar efter bröllopet.
Vi sparar från sommarjobb, CSN och extrajobb samt har fått en hel del genom stipendier.