Vad kostade erat bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Ja, där har du gjort riktiga fynd! Vi känner ingen som kan hjälpa oss gratis med ngt rörande bröllopet.
Hahaha, helt korrekt! Hur etikettsenligt är det ?!
Nää ok.. Men vi är tacksamma..
J D skrev 2009-01-04 11:02:24 följande:
Vårt bröllop kommer gå på runt 75.000 kr för ca 45 gäster, då är nästan hälften av detta till våra ringar... Viktigt för oss med andra ord!
Vi får lite hjälp av mina föräldrar i form av halva restaurangkostnaden. Ingen resa i detta då vi får se när vi kan komma iväg då vi ska bygga hus nu till våren. Vi har pengarna redan men sparar ca 10.000/mån till både hus och bröllop.
Vi hade pengar på var sitt håll innan vi träffades i div. fonder och aktier... det är dom pengarna som går till bröllopet...
Till bröllopsresan så har vi sparat 10.000 kr varje månad i 6 månader...ska önska oss fick pengar i bröllopspresent...
Vi har inga barn, då hade vi bra hyra, inga andra lån, förutom bilen och csn...
Jag vet att det är mycket pengar och är inte heller något som vi bara "tjoho- där tog dom slut! " Föstår också att det kan sticka lite i andras ögon att man lägger så mycket pengar på bröllop! Speciellt i dessa tider som sverige går igenom nu...men vi hade redan pengarna innan vi började planera...
Jag anser inte att vi lägger dom på en dag, utan vi lägger dom på en dröm, tiden fram till bröllopet, veckan innan och veckan efter, egentligen hela perioden som är på rosa moln som man kommer vara på både innan och efter...samt hela livet förhoppingsvis...
Vi bor som sagt inte i sverige utan i usa just nu och för oss så är det väldigt bra och bekvämt att kunna ha allt serverat utan att göra mycket själva! Fast om jag ska vara ärlig så hade vi haft samma budjet om vi hade bott hemma i sverige...hade vi inte flyttat till usa så hade vi valt mellan bröllop och handpenning till hus... och vi valde bröllop. Efter ett år i usa har vi råd både till bröllop och en väldigt bra handpenning på hus...
vårt bröllop kostade ungefär 85 000 för 65 personer.
Men det var det värt!
Vårt bröllop kostade 100.000:- för 78 personer!
ca 100 000 inkl. två veckors all inclusive i mexico.... fotograf, klänning och ring utgör en stor del... 16 gäster...
Vårat bröllop kommer gå på ca 33,000 kr skulle jag tro.. Vi hade tänkt 25,000 kr men det drog iväg.. Som tur va så jobbade jag så pass mycket extra ett tag så det räckte till att "höja upp" det hela lite. Men dyrare än så här får det inte bli.
Vi kommer bli 35 vuxna och så våra två barn.