Vad kostade erat bröllop?
ja, hur har ni dessa 150.000
Inte för att trampa på någons tår nu, men om man sparar ihop 150.000:- så är det rätt galet att lägga dom på EN dag!!!
ja, hur har ni dessa 150.000
Inte för att trampa på någons tår nu, men om man sparar ihop 150.000:- så är det rätt galet att lägga dom på EN dag!!!
Jo visst, men ändå är det olika.. Man kan inte göra så mycket för 10.000 om man nu ska jämföra summorna..
Nej jag var bara nyfiken..
J D skrev 2009-01-04 09:58:38 följande:
Jättefint.. Men varför kan ett minne inte vara lika vackert och starkt på en, tex bygdegård som på ett slott??
Som Didis skriver.. Vi har ut en bra inkomst. Bättre än de flesta, men vi tänker ändå annorlunda! Plus att vi sparar till hus samtidigt.. Så det är pengar vi aldrig får se! Tyvärr..
Men jag tycker ju självklart att man får lägga 1 mille på sitt bröllop om man vill det!! Ville mest veta varför.
Kuvertavgift skulle nog INTE uppskattas, men betalbar skulle absolut accepteras om paret har sin fest på en restaurang. Iaf till 98%.
Ja precis..
Jo precis...
Jag måste ju iofs erkänna att vi har kommit undan ganska mycket.
Min ring får jag gratis. Så där tjänar jag ca 15.000:-
Fotograf: Vi har 3 st i vänkretsen så det har vi också helt gratis. Och bara där har vi ju sparat 35.000:- .
J D skrev 2009-01-04 10:54:39 följande:
haha jo men hon åkte in i finkan också!!
J D skrev 2009-01-04 11:00:04 följande:
Nää ok.. Men vi är tacksamma..
J D skrev 2009-01-04 11:02:24 följande:
Då kom ni undan MYCKET billigt!!!
va märkligt att du står som enbart förlovad på "din sida" då!
Kanske hon menar att det är stört att dom lägger så mycket pengar?!
Vilket jag håller med om!
Ohh fy.. Detta med maten hem!! Vi är sämst på att handla ekonomiskt..
Tror vårat matkonto ligger på ca 11-12.000:-/månad. Tooo much!!!
2 vuxna. 2 barn på 3 år och en på 9 månader.
Ja jag vet.. Usch. Vi skäms.
Men det är inte så svårt faktiskt! Man åker o storhandlar för kanske 1500-2000:-. Sen på kvällen blir man sugen på något HELT annat så man handlar för 200 till. Och så håller man på så där.
Ist för pulvervälling till bebben så får hon tetravälling. (lathet)
Fast jag måste säga att jag har en märklig relation till mat.. Jag ÄÄÄLSKAR mat. Den är viktigare än livet!
Så blir jag sugen på nån speciell mat så MÅSTE jag ha den.. Annars kan jag börja gråta! Min sambo tycker jag är helt galen.
Vi lägger pengar på maten. Va fan. Andra här lägger hur mycket som helst på ett bröllop. Och det är orimligt i min värld!
Men vi ska nu denna månad lägga bort 10.000:- på ett sparkonto ist. Ska börja med det.
Jag får lära mig att äta vanlig mat ist.
Näää jag äter inte oftare än någon annan.. Bara att jag kan bli sugen på nåt och då köper jag det.. Inget konstigt.
Men ja jag har en sjukt bra förbränning och vi har redan kollat alla saker hos läkaren.. Så det är inget fel på mig!
I fix!
ehhh 260.000 !?!
Jisses..