Inlägg från: litetbröllop09 |Visa alla inlägg
  • litetbröllop09

Vad kostade erat bröllop?

jösses!! betalar ni allt själva ni som har så "dyra" bröllop eller blir ni sponsrade av föräldrar??

vi kommer ha raka motsatsen till bröllop vi kan tänka mig o köpa en ny klänning för typ en femhundring o sambon måste ha nya skor.. lite blommor.. jaa.. jo en slips som matchar min klänning kan han få oxå sen vill jag bränna pengar på en ordentlig resa för hela familjen i stället!!

vad lustigt det är hur olika man kan resonera

förlåt ts om jag kom lite ot här!!

• litetbröllop09
    majbruud08 skrev 2009-01-08 16:39:34 följande:
    Våra föräldrar sponsrade med ungefär 30 000 var. Så vi stod för ca 140 000. Om föräldrarna har råd vill nog de flesta vara med och betala.litetbröllop09: Jag undrar bara, finns det bröllopsklänningar för 500 kr??? Så billigt får man väl inte ens en balklänning vad jag vet. Så är det mer nån snygg "vanlig" klänning du syftar på? Ja det är roligt att man tänker så olika. Men det är tur att man får göra det också Vårat bröllop var dyrt, men jag tycker att det kan låta hur mysigt som helst med ett enkelt bröllop också. Huvudsaken är att man minns det som en lycklig och fantastisk dag i sitt liv och att man känner att det blev precis som man ville ha det!!
    nejnej ingen brudklänning utan en finare "vanlig"
    känner att en dyr fin klänning är o kasta pengarna i sjön när det ändå bara ska vara vi
    min balklänning kostade 1500, knasit o lägga mer pengar på den kanske men nu blev det som det blev.. hade vi haft ett "riktigt" bröllop skulle den såklart kostat som alla andras här... men nu känns det inte så viktigt för mig!
    ja visst är det intressant hur man tänker.. har tänkt helt tvärtom mot nu hela livet!! men har på sista tiden kommit fram till att jag hellre är gift än har ett bröllop så då möttes jag o sambon på halva vägen kan man säga.. så får vi se vad det blir av det.. fördelen med våran variant är att man inte behöver planera sååå långt innan så jag hoppas vara gift om några månader vi vill bara att dagen ska vara speciell o ngt att minnas precis som du skriver! alla sätt är nog bra bara man själva är nöjda med sin dag!!!
  • litetbröllop09
    Maria2009 skrev 2009-01-09 09:04:32 följande:
    Vårt kostar max 10 000 och då är min ring 6 000 av de kronorna... Och det blir precis som vi vill ha det...
    hur kommer ert bröllop se ut? blev nyfiken med den budgeten
  • litetbröllop09
    Maria2009 skrev 2009-01-09 14:07:27 följande:
    Vi gifter oss utomhus på ett berg (13/2) med våra närmaste vänner. Marshaller, varm choklad och korvgrillning. Efter det blir det lite finare middag på restaurang. Ingen av oss gillar att planera eller tar själva vigseln på blodigt allvar, vi vill att den ska spegla oss, därav den varma chokladen... Tror det är lätt att dras med när man läser om alla andras planering, så i slutändan sitter man där med 75 handbroderade linneservetter och undrar varför man inte tog en extra vecka på bröllopsresan istället
    låter hur bra som helst!!!! lycka till o hoppas eran dag blir kanon!!
Svar på tråden Vad kostade erat bröllop?