majbruud08 skrev 2009-01-08 16:39:34 följande:
Våra föräldrar sponsrade med ungefär 30 000 var. Så vi stod för ca 140 000. Om föräldrarna har råd vill nog de flesta vara med och betala.litetbröllop09: Jag undrar bara, finns det bröllopsklänningar för 500 kr??? Så billigt får man väl inte ens en balklänning vad jag vet. Så är det mer nån snygg "vanlig" klänning du syftar på? Ja det är roligt att man tänker så olika. Men det är tur att man får göra det också Vårat bröllop var dyrt, men jag tycker att det kan låta hur mysigt som helst med ett enkelt bröllop också. Huvudsaken är att man minns det som en lycklig och fantastisk dag i sitt liv och att man känner att det blev precis som man ville ha det!!
nejnej ingen brudklänning
utan en finare "vanlig"
känner att en dyr fin klänning är o kasta pengarna i sjön när det ändå bara ska vara vi
min balklänning kostade 1500, knasit o lägga mer pengar på den kanske men nu blev det som det blev.. hade vi haft ett "riktigt" bröllop skulle den såklart kostat som alla andras här... men nu känns det inte så viktigt för mig!
ja visst är det intressant hur man tänker.. har tänkt helt tvärtom mot nu hela livet!! men har på sista tiden kommit fram till att jag hellre är gift än har ett bröllop
så då möttes jag o sambon på halva vägen kan man säga.. så får vi se vad det blir av det.. fördelen med våran variant är att man inte behöver planera sååå långt innan så jag hoppas vara gift om några månader
vi vill bara att dagen ska vara speciell o ngt att minnas precis som du skriver! alla sätt är nog bra bara man själva är nöjda med sin dag!!!