Vad kostade erat bröllop?
Vårat landade på ca 200 000 kr, inklusive en bröllopsresa på Aruba som gick på ca 50 000 kr. Vi hade bjudit 80 pers på vigseln samt en mottagning som varade några timmar efter. Sedan var vi 40 pers på festen under kvällen.
Vårat landade på ca 200 000 kr, inklusive en bröllopsresa på Aruba som gick på ca 50 000 kr. Vi hade bjudit 80 pers på vigseln samt en mottagning som varade några timmar efter. Sedan var vi 40 pers på festen under kvällen.
Till och med i lyxfällan räknar dom med 1500 kr i matkostnad om man är EN PERSON! Och dom räknar ju lågt... Hur i hela friden klarar man sig på det, till två personer i en månad??? Antingen äter ni väldigt lite eller också.. ja jag vet inte vad det finns mer för alternativ..?? SNÄLLA BERÄTTA! Vi försöker hålla nere matkostnaderna och då går det aldrig under 3000. Det är alltså när vi verkligen tänker på vad vi handlar. I mina öron låter ju 3000 som lite för mat till två personer i en hel månad... Men vi kanske äter mer än andra haha vad vet jag. Men jag skulle svälta om vi bara fick använda 1500 eller 2000 till mat per månad.
Eller äter ni typ pulvermos, snabbmakaroner, fiskpinnar, fiskbullar, blodpudding å sånt?? Då kanske det funkar.. Men jag älskar att laga mat så det skulle inte vara värt det
Vi borde nästan öppna ett ny tråd där vi kan diskutera matkostnader. Det hör ju inte hit liksom, men det är verkligen intressant! Vi har hamnat i ett ganska svårt läge just nu då mannen blivit varslad. Så vi vill verkligen försöka pressa alla kostander så mycket det går. Vore ju underbart att kunna få tips på hur man kan göra. Jag måste säga att jag beundrar er som lyckas hålla det under 2000 Det är bra jobbat!
Våra föräldrar sponsrade med ungefär 30 000 var. Så vi stod för ca 140 000. Om föräldrarna har råd vill nog de flesta vara med och betala.
litetbröllop09: Jag undrar bara, finns det bröllopsklänningar för 500 kr??? Så billigt får man väl inte ens en balklänning vad jag vet. Så är det mer nån snygg "vanlig" klänning du syftar på? Ja det är roligt att man tänker så olika. Men det är tur att man får göra det också Vårat bröllop var dyrt, men jag tycker att det kan låta hur mysigt som helst med ett enkelt bröllop också. Huvudsaken är att man minns det som en lycklig och fantastisk dag i sitt liv och att man känner att det blev precis som man ville ha det!!
Utomlands 2008 skrev 2009-01-08 22:08:45 följande: