Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

vill se en egengjord bukett för en liten

Mitt arma floristhjärta gråter blod...
    Jag börjar verkligen förstå vad mina lärare menade när de berättade att vi i Sverige har en hantverkskunskap som ligger i världsklass, och jag höjer inte ett ögonbryn över att vi tagit hem de ädlaste valörerna i binderitävlinarnas VM år efter år.

Visst, knyt själva förall del och bara ni tycker det blir fint är det ju huvudsaken, men vet att det inte har någonting what so ever att göra med floristhantverkets definition på brudbuketter eller buketteeer över huvudtaget, med en teknik man ser på klippen.

Massor av blomsteraffärer har kurser för den som vill lära sig grunden för att göra själv. Gå en sån så kommer ni att kunna göra en massa roligt framöver!

• passionsblomman

Jo, jag hoppas att alla förstår det, men efter att ha hängt på forumet och hört det ena efter det andra om hur vi florister svindlar brudarna och att det minann är lätt som en plaätt att göra själv så tror jag tyvärr inte riktigt att alla förstår det alls...

MEN jag tycker det är jättekul att det finns så många pyssliga och folk som gillar blommor-det gör jag ju själv!
    Därför vill jag gärna berätta att det finns en del grunder att ta del av så man verkligen kan öva vidare själv.
    Har man ingen som helst vana sedan förut avråder jag från att börja med sin egen brudbukett.

Mest av allt var mitt förra inlägg en chockad reaktion på ffa det första klippets totala teknikhaveri!

Iallafall, jag menar inte något illa, utan hoppas alla ska få bära buketter de är glada över.
    Som sagt, det finns trevliga kundkvällar hos många, och kan man väl spiraltekniken, så kommer man sedan vidare med övning!

Lycka till!

Jiel o Deps skrev 2009-01-05 23:51:27 följande:

Tro inget annat än att vi vet att det blir mycket snyggare när en riktig florist knyter en bukett. Men i bland kan det vara roligare att försöka göra sådant själv och i bland har man kanske inte råd att låta någon annan göra det åt en.
Svar på tråden vill se en egengjord bukett för en liten