• Flisa80

Junibrudar 2009

Var med i en junitråd tidigare som jag helt har tappat bort, så jag gör en ny istället. Gissar att tråden gått ut... Alla junibrudar, hur har ni det?? När är det dags och hur går planeringen??

(Och om det är så att en ny tråd har skapats och jag har missat det så upplys mig gärna!) :)

• Svar på tråden Junibrudar 2009
  • Flisa80
    fidar skrev 2009-01-15 20:47:32 följande:
    TACK TACK!!!!!blir tokig på våra inbjudningar, har suttit nu i hundra år känns det som. när jag äntligen var klar med allting ser min m2b att hann har skrivit fel datum på O.S.A.. jätte kul :( så istället för 31 mars står det 31 april.. 31 april finns ju inte ens :( får väl bli ett aprilskämt. men jag blev så ledsen nu när man suttit och slavat, och sen märker jag att en del lossnar, så limmet jag blev rekommenderad i affären var inte så bra, då kraschade jag men nu har jag tagit mig upp igen och skall ta tag i dem (igen) blä!
    Men, vilken himla osis! Ska du göra om dem helt eller räcker det att göra vissa ändringar? Kan ju tänka mig att tipex inte känns nåt vidare... Det kommer bli bra i slutändan!!!
  • Flisa80

Klöver dam skrev 2009-01-15 20:46:36 följande:

Hej hopp! Gifter mig 6 juni och har inte ens börjat titta på material till inbjudningarna än...Jag vet hur jag vill att dom ska se ut dock. :)Tänkte inte skicka ut dom förrän feb-mars. Ser avundsjukt på alla er andra som verkar ha ordnat hur mycket som helst till bröllopen innan, och jag har knappt börjat..Men ändå har jag inte panik än, jag kanske är knäpp?
    Nej nej nej, ingen är knäpp här inte! Stressa inte utan gör det i er takt, det kommer att bli så bra! Välkommen hit!
  • Tidsmaskin

Hej svejs!

Vi ska också gifta oss 6 juni!
    Ska börja kolla inbjudningskort imorgon... När de är utskickade kanske det kan börja kännas lite mer verkligt...

• juni13

13 juni är även vårt datum! verkar vara många som gifter sig då!

Är jättespännande att läsa hur långt alla kommit med sin planering. Vi gör inbjudningskorten helt själva och är så gott som klara, har bara svårt att bestämma hur själva "pärmen" skall se ut.

hade tänkt skicka ut inbjudan ca 2 månader på förhand men efter att ha läst hur tidigt många skickar ut undrar jag om man borde skicka ännu tidigare!

Lycka till med allt allesamman!

• miata

Vi gifter oss också 6/6. Har gjort klart inbjudningarna men tänkte nog ändå inte skicka dem förrän i februari-mars, känns lite tidigt ännu..

• first lady

Var på bröllopsmässa igår. Blev besviken.
    Tidigare i veckan jag ringt 2 gånger till kondiset för att boka tårta och konsultation. I luren fick jag ingen bokning gjord utan mannen sa att jag skulle mej till mässan och boka tårtan där eftersom konditorn var där då och så kunde vi provsmaka olika smaker.
    När vi väl är där får vi INTE boka tårtan där och kunsultationen skulle de dra in. Därimot fick vi prova 3 tårtor med smak.
    1.blåbärmousse
    2.Lakris & hallon
    3.Chocklademousse
    Den ända som va god var blåbär.

F.n vad irriterande.

• Miss Moneypenny

6/6 här också! Tänkte nog också skicka ut dem i februari nån gång.

miata skrev 2009-01-18 18:07:29 följande:
    Vi gifter oss också 6/6. Har gjort klart inbjudningarna men tänkte nog ändå inte skicka dem förrän i februari-mars, känns lite tidigt ännu..
  • AnnaoJohn

Vi ska gifta oss 14 juni (är rätt vidskeplig så vågar mig inte på den 13de :)). Vi väntar med att skicka inbjudningarna tills 3 månader innan, alla som är bjudna vet om det redan då vi har folk som kommer från Polen och Spanien. Vi har ett litet bröllop så det va lätt gjort iofs. Blir ju mycket svårare att vänta så länge om man har hela tjocka släkten.

• älskarlivet

AnnaoJohn: Hur löser ni det om ni gifter er på en söndag? Då ska ju alla upp och jobba dagen efter..

Vi är inte så vidskepliga så för oss blir det vigsel 13/6 (det är ju inte en fredag i alla fall)..

• nni

Hej Alla igen!
    Juni 2009 Nr 3 e uppföljaren på den gamla. Vet inte vart vi ska fortsätta, vi måste ju hålla ihop.

• älskarlivet

Var finns den tråden? har du länk?

nni skrev 2009-01-24 11:38:54 följande:
    Hej Alla igen!Juni 2009 Nr 3 e uppföljaren på den gamla. Vet inte vart vi ska fortsätta, vi måste ju hålla ihop.
  • Tidsmaskin

Å vad irriterande!! Det verkar som om många som säljer saker till bröllop kan strunta i service och trevligt bemötande. Brudparen måste ju handla ändå...
    Köp tårta någon annanstans!

first lady skrev 2009-01-19 11:23:10 följande:

Var på bröllopsmässa igår. Blev besviken. Tidigare i veckan jag ringt 2 gånger till kondiset för att boka tårta och konsultation. I luren fick jag ingen bokning gjord utan mannen sa att jag skulle mej till mässan och boka tårtan där eftersom konditorn var där då och så kunde vi provsmaka olika smaker.När vi väl är där får vi INTE boka tårtan där och kunsultationen skulle de dra in. Därimot fick vi prova 3 tårtor med smak.1.blåbärmousse2.Lakris & hallon3.ChocklademousseDen ända som va god var blåbär.F.n vad irriterande.
  • Flisa80

Klart vi måste hålla ihop, men var vi är spelar ingen roll... Ska vi stänga ner denna och fortsätta i den andra då eller?

• AnnaoJohn
    älskarlivet skrev 2009-01-24 11:32:50 följande:
    AnnaoJohn: Hur löser ni det om ni gifter er på en söndag? Då ska ju alla upp och jobba dagen efter..Vi är inte så vidskepliga så för oss blir det vigsel 13/6 (det är ju inte en fredag i alla fall)..
    Vi ska ha ett jättelitet bröllop, så de som ska vara med och festa på kvällen är endast närmsta familjen. Sen så är det på sommaren så de som är studenter är lediga.
    Får skylla på min mamma vad det gäller vidskepligheten.
  • ladysuss

Midsommardagen iförd folkdräkt blir jag fru Persson...
    Hoppas vädergudarna är med oss eftersom traditionen i Näsåker är friluftsgudstjänst med efterföljande vigsel

Svar på tråden Junibrudar 2009