Varför?
Jag har av någon anledning fått dille på det här med förlovning.
Jag vill verkligen och jag och min pojkvän har pratat om det, samt tjuvkikat på ringar lite här och där. Han både vill och inte vill, och jag förstår hur han menar.
Han anser att vi har ju varandra, är kära och har det hur bra som helst. Varför ska man förlova sig då?
Det förändrar ju egentligen inget, mer än att man har en ring på fingret. Samtidigt tycker jag att det är är en koppling till sin partner och ett tecken på den kärlek som man delar.
En förlovning betyder ju egentligen att man ska gifta sig efter ett år eller så, och det är varken han eller jag sugen på. Visst vill jag gifta mig, men inte än på några år. Varför är jag så sugen på att förlova mig??
Vi har varit tillsammans i 2 år och det det är verkligen ett perfekt förhållande, bortsett från att vi inte bor tillsammans än. Men det är snart dags för det. Min pojkvän tycker även att det är konstigt att förlova sig innan man bor tillsammans,efter som att det är den stora "prövningen" medan jag anser att om man ändå ska leva med varandra resten av livet, kan man väl förlova sig innan? Rent tekniskt sett är det ju lättare att ta av sig en ring, än att flytta ut alla möbler? OM det nu skulle hända något, det vet man ju aldrig..
Detta inlägget känns lite rörigt, men det kanske beror på att jag är lite förvirrad i mina tankar.
Men vad tycker ni?
Varför förlovar man sig? När ska man göra det i så fall?
/S