Resetråden som aldrig tar slut
Hej tjejer,
nu hittade jag också hit Insåg precis att denna tråden borde väl ha tvåårsjubileum nu ngn gång?!
En till här som inte varit i Thailand. Visst hade det varit koj att åka ditt, men det finns så otroligt mkt annat som ligger högre på önskelistan, så det dröjer nog i så fall...
Tooticki - det var ett tag sen!
Jag fortsätter från förra tråden...
Lappis - jag har scannat in det där receptet med rådjur & getostlasagne, jag mailar det till dig!
Du undrade om nyårsmaten, vi körde ju koncept med lite halvt om halvt knytis, dvs att gästerna skulle ta med sig ngn tapas/smårätt/plockmat, så fixade vi resten. Det blev massor av god mat som alla hade med sig. För vår del hade vi till fördrinken gjort supergoa partynötter (ur den första Leila-boken), såna där remsor av mjukt tunnbröd som jag penslade med olivolja & flingsalt (& 5 min i ugnen) & till dem två röror - en pesto samt en med feta, ajvar, vitlök & matyoghurt. Sen på själva buffén var mannens & mina bidrag Marcus Samuelssons marockanska köttbullar med tomatsås, gurksnittar med tonfisk- & avocadotartar samt ricottakakor med mandel- & myntapesto.
Sen då alla de andra bidragen - vi hade lunch i två dgr, mmm!
Till efterrät hade jag gjort en mjölkchokladmousse med rivet citronskal & även mörk ingefärstryffel & vit whiskytryffel. Yummie
...och så måste jag ju kommentera Rosens lammgryta som vi åt i lördags! I ärlighetens namn så såg den ju inte så himla rolig ut - färgen, konsistensen efter den långa kokningen osv, men den blev ju verkligen jättegod! Det lilla som blev över ligger nu i en låda i frysen - ser fram emot den lunchen