Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Resetråden som aldrig tar slut

Skype är kanon - världens bästa uppfinning då när den kom för några år sen! Minns att jag pratade med kompisen i Johannesburg innan vi drog till SA, grymt bra! Försökte övertala mannens amerikanska släktingar häromsommaren när vi var där, men vi har fortfarande inte lyckats övertyga dem om Skypes förträfflighet. Det som iofs stör mig mellan varven är fördröjningen & att man inte kan prata i munnen på varandra! Men annars är det ju suveränt. Brorsan har skypat över musik & ngn film till oss några ggr med. Geschwindt!

• Piggelin1

Telis - kan bara hålla med, det finns massor att se i San Fransisco med omgivningar! Alcatraz var jag inte jätteimpad av - det var så himla turistigt & tillrättalagt vill jag minnas. Minns att vi var på MoMa-filialen & såg en kul utställning, det italienska kvarteren var himla mysiga. Hmmm, minns inte riktigt vad det området hette - Little Italy, det är väl NYC? North Beach-ngnting? Jaja, skit samma, det var trevligt att knalla runt där iaf Var också bara där några få dgr, hade gärna stannat längre - så jag får helt enkelt ta med mannen dit en vacker dag, han har hittills inte varit där.

Lappis igen - fel tråd egentligen, men när du ändå nämnde Skype - jädrar vad rörd jag blev när jag läste om ditt samtal med din pappa igår Satt med en klump i halsen & tår i ögonvrån

Nu hojtar mannen att middagen är klar - jag återkommer!

• Piggelin1

Ahhh, Telis - vad stolt jag blev nu, att jag faktist mindes Dessa två namnen poppade upp i skallen, men kändes osäkert om det var rätt. Skyller på att det var aug-98 vi var där, loooong time ago...!
    Året innan (vi pratar '97 alltså ) dejtade jag en amerikan (som bodde i Sthlm några år) & han hade bott en massa år i North Beach (fast kom ursprungligen fr Newport Beach i LA) & pratade sig så himla lyrisk om detta området. Speciellt som han hävdade "I'm Italian", fastän han inte kunde ett ord italienska. Lite samma sak som mannens släktingar i Rhode Island, ursprunget är så himla viktigt för dem, även om de inte kan ett ord svenska/polska/italienska...

AbFab - lät kul med den där Gastro-rundan i Berlin förresten! Annars är Berlin en sån där stad som jag varit i två (eller är det tre?) gånger, men fortfarande har jag inte anammat den som ngn favorit/ngt speciellt. All historia är ju superintressant osv, men ändå är det ngt som hindrar mig från att gilla den staden. Fast det som inverkar, när jag tänker efter, är nog till viss del det faktum att jag bott så pass mkt i Tyskland (München, Pforzheim & Stuttgart) & sen rest dit miljarder ggr i jobbet, så att jag rent generellt tröttnat på det landet, eller kanske mest tyskarna. Fast det får man väl egentligen inte säga Hmmm... Kanske för att det känns lite fööör "hemma", tappat tjusningen liksom? Jaja, nog filosoferat om det!

Lappis - förstod att Normandie inte längre var lika aktuellt, men att Champagne finns kvar i planen? Om det "bara" blir Champagne, så måste jag ju tipsa om det lilla supermysiga hotellet som vi bodde på, i en liten by utanför Epernay.
    Återkommer, ska bara leta upp länken...

• Piggelin1

Här kommer den
    www.touraine-champenoise.com/accueil.asp
    Åt en underbar middag på samma ställe & frukosten var riktigt bra - ingick en massa färsk frukt förutom de obligatoriska baguetterna & croissanterna.
    Inget superflådigt boende, men väldigt charmigt & om/när vi åker till Champagne igen så skulle vi absolut bo där. Man kan ju bo i Epernay också, men jag tyckte det var mkt charmigare att bo i en liten by några km därifrån. Har bergis tjatat om det förut i en tidigare tråd, men i hotellreceptionen fanns en engelsk upplaga av Richard Juhlins 2000 Champagner med en dedikation på försättsbladet "To my favorite hotel in..."

• Piggelin1

Rosen - kan bara hålla med Anne ang Skype!
    Suveränt eftersom jag har framför allt syskon utpsridda lite varstans. Sen brukar jag använda det för att chatta med några kompisar lite då & då också.
    Hmmm, kan det vara så att man inte hör lika mkt om det nu som för några år sen, pga att IP-telefoni blivit vanligt?

• Piggelin1

Lappis förresten - vi gjorde din lax igen i fredags, då två killkompisar var över på middag. Ena kompisen ville bidra med drycken & hade med sig tre (!) flaskor Stoneleigh Savignon Blanc. Kul att han lyckades köpa ett av mina favoritviner! Ett tag köpte jag det hyfsat ofta, men nu var det väldigt länge sen jag drack det, så det var ett kärt återseende & passade jättebra till fisken!

• Piggelin1

Rosen förresten - tack för komplimangen ang jobbet etc! Vad söt du är

Ok, nu är det monolog för hela slanten här - har väl snart avverkat en hel sida för mig själv Tjing så länge!

• Piggelin1

Rosen förresten - tack för komplimangen ang jobbet etc! Vad söt du är

Ok, nu är det monolog för hela slanten här - har väl snart avverkat en hel sida för mig själv Tjing så länge!

• Piggelin1

Ojdå, samma inlägg två ggr - BT & jag är inte helt kompisar ikväll...

• Piggelin1

Hej tjejer,
    det är ju alldeles förbenat vad jag har lite möjlighet att hänga med här numera

Ingen snö i Gbg heller - fast jag är lika glad för det

E11a, hörde på nyheterna att det var kaos av sällan skådat slag i London igår - efter 20 cm snö

Hur som helst, det jag mest ville nu var att klistra in en länk från Elle Mat & Vin - läste en artikel med färska tips om Kapstaden med omnejd i ett nummer strax före jul. Kanske kan vara ngt för dig, Gosnosen (för visst är det du som åker nu snart?)
    www.ellematochvin.se/
    Tänkte nämligen på precis det du skrev häromveckan - dvs aktualitetsfaktorn. Det hinner ju hända en del på de drygt två år som gått sen vi var där. Skickade en massa tips till en bekant före jul & tanken slog mig att en del kan ju ha hunnit ändras ifråga om restauranter etc.
    Såg att tex picknick i Boschendal fanns med i länken ovan - min bekanta var där med sin familj nu när de var där & det var jättebra fortfarande
    Visst skulle ni bo på Bickley House också? Är det Jpy som hjälpt er med div andra boenden också då? Hon var grym ism vår resa! ...och ja just det, väl där, så fick vi en liten broschyr från Bickley House med div tips på barer, reaturanter, shopping etc. som vi använde en del.
    ...och en sak till - La Perla fanns med i tipsen ovan, men vare sig mannen eller jag var imponerade av maten där. Utsikten mot havet var fantastisk liksom cool inredning/stuk på stället, men middagen där hörde faktist till de klart sämre under vår resa. Vi kanske hade otur, vad vet jag, men ngt speciellt var det inte då iaf.

Ok, dags att jobba vidare - men innan jag drar - extra kramar till Lappis & Telis , jag hinner tyvärr inte in i andra tråden för att skriva just nu. Läser en del, men kommer aldrig så långt som att hinna skriva. Kraaaaaam

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut