Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Resetråden som aldrig tar slut

Telis & Rosen - OK, jag ska absolut ge Amaronen fler chanser, men jag tror inte att jag självmant kommer att gå till bolaget & köpa en 260-kronorsflaska bara sådär Jag har ju druckit aningens billigare Amarone förut & visst är det gott, men förmodligen var mina förväntningar så högt ställda att de inte riktigt infriades
    Men om ngn envisas & slänga några flaskor efter mig, då tar jag emot dem med glädje! Gratis är alltid gott...

F12, är det Melker Anderssons krog? Känner igen namnet & vet att det är en finkrog, men inte mer än så. I vilken del i Sthlm ligger Fredsgatan?

Fråga mig vad du vill om Götet, Lappis, så vet jag en hel massa mer!

Kan bara hålla med Ab Fab. SAS Radisson skulle jag absolut inte rekommendera till ngn, känns mossigt & gammalt. Visst, läget är bra, men det är väl också allt. Minns när det var nybyggt (Sheraton på den tiden), då var jag vrålimpad när jag kom in i dertas foajé Loooong time ago! Slutet 80-talet, månntro?

First Hotel G på centralen har jag hört gott om från folk som bott där, det ska vara helt OK!

Elita Plaza - där kan du dela hotell med Madonna, ifall hon inte bokar takterrassen med poolen på Avalon

Om man vill ha lite mindre & personligare hotell, samt lite billigare, så har jag två favoriter:

Hotell Vanilj - ligger precis mitt i smeten, men ändå på en lugn parallellgata.
    www.hotelvanilj.se/

Ett annat alternativ är Lilton, ligger inte precis mitt i smeten, men helt klart på promenadavstånd, både till centrala stan & till Linné där det finns en massa mysiga & bra krogar.
    www.lilton.se/

Vilket datum är det Madonna spelar?! Jag vet ju att biljetterna släpptes idag & det vore kul att gå, men inget "måste" känner jag.

Tråddejt i Götet i så fall?!?! Eller så får maken & du komma ut till oss i vårt nya hus då?!

• Piggelin1

Aha, Ab Fab - så du har också fått tag på biljetter! Hmmm, jag kanske skulle jobbat på det i morse? Har sett Robbie Williams samt Springsteen på Ullevi & visst är det häftigt med världsstjärnor & stora konserter, men ngnstans är jag mer för konserter i lite mindre & personligare format. Sen tycker jag iofs att Madonna är urcool, men sen var det ju det där med att undertecknad aldrig ngnsin lyckas komma ihåg texter till låtar & när man är på sådan jättekonserter, då tycker jag att det är så trist om jag inte kan sjunga med...

• Piggelin1

Texter på svenska kan jag minnas till viss del (men fortfarande betdyligt kassare än genomsnittssvensken), men på "utrikiska", jag är heeeelt hopplös!

• Piggelin1

Ja just det, vi har ju faktist bokat en liten resa idag - till Jämtland i början av juni, för mannens sas-poäng Både mannen & jag har värsta abstinensen efter att resa nu, men fortfarande vill vi att läget ska stabilisera sig lite med fsg (förhoppningsvis) av lgh & hinna landa i nya huset - SEN kan vi äntligen börja boka in resor igen!
    Egentligen ingen superexotisk resa alls, min brorsdotter tar studenten den 11 juni & vi tänkte stanna däruppe några dgr extra när vi ändå är där. Älskar Jämtland! Mannen mailade mig följande länk innan idag - vore kul att testa när vi ändå är där:

di.se/Avdelningar/Artikel.aspx\02\06\322996&sectionid=undefined

• Piggelin1

Länken ovan ser inte ut att funka, testa att kopiera & klistra in istället

• Piggelin1

Ab fab - samma smak som vanligt! Vi var på Hönö alldeles nyligen, fikade på detta stället www.vastsverige.com/templates/product____1317.aspx
    Det var svinkallt ute & den öppna spisen var tänd & vi smaskade i oss deras egenhändigt bakade hönökaka. Yummie!
    Har hört talas om Tullhuset på Hönö men inte varit där ännu.

Lappis - min första tanke var att om ni går på Liseberg, då måste ni ju bara komma förbi oss, vi bor ju precis intill. Men så slog det mig att vid det laget är vi ju förortsbor Men vi tar oss snabbt & lätt in till stan ändå, om ni vill & hinner ses!
    Liseberg ÄR superfint, speciellt om man jämför med tex Gröna Lund, som jag förstått är både slitet & litet. Det är absolut värt ett besök om ni i princip aldrig varit i stan innan, bered er på mkt folk bara!

Da Matteos kaffe kan jag bara hålla med om Om ni kör lite shopping på Magasinsgatan, avverka även Vallgatan & Södra Larmgatan & så saluhallen förstås! Den ligger precis vid Avalon.
    Feskekörkan kan vara ngt också, att knalla in & kika på vägen till Haga. Haga är supermysigt med massor av små fina butiker & fik. Sen kommer ni till Linné efter det & där kan man också strosa & sätta sig på ngn uteservering. Luncha i Saluhallen Briggen är också gott (ligger på Tredje Långgatan). Om ni är på Linné så är kaffet på Bar Italia i samma liga som Da Matteos
    Hmmm, det där hålet-i-väggen-stället/kaffestället vid NK - vad heter det, Ab Fab? Det är ju också bra & alltid folk långt ut på gatan.

Rosen, så Sheraton är OK (i min värld heter den byggnaden alltid Sheraton, även om Radisson huserat där i flera år nu...)? Ok, jag har ju aldrig bott där, bara tycker det verkar ocharmigt & opersonligt... Har testat deras frukost för en herrans massa år sen & lunchat ngn gång med, men nu var det länge sen.

• Piggelin1

Tooticki - näpp, tyvärr inget Mexico för min del, däremot har jag en kompis vars sambo kommer därifrån & när vi var hos dem på middag nyligen så visade de en massa fina bilder från bla Monterey, där hon kommer ifrån.

• Piggelin1

hej hej,

Nenne - du är som vanligt för himla rolig Ser dina svärisar framför mig på Keukenhof, den ena dessutom väsandes snuskiga ord mest hela tiden ...och så blommor i red light district
    På tal om A'dam så fastnade jag framför Top Model på TV igår, tjejerna var just i A'dam. Kikade mest hela tiden efter om jag skulle känna igen kvarteren/husen, då & då gjorde jag det Massor med år har jag varit i A'dam & hälsat på brorsan just runt denna tiden feb-mars, underbart att möta våren därnere. *längtar*

Lappis - ser att du fick hjäölp av Ab Fab med hotellbokning - suveränt ju! Annars så såg Flora mysigt ut, hade helt glömt bort det hotellet.

Tooticki - bilderna från Montery var jättefina, liksom Mexico City, kusten, sådana där "pyramider" & så minns jag även bilder från ett Frida Kahlo-museum.

Ab Fab - nu när du skrev att du skulle på resa med tjejerna, så minns jag att ni var i Danmark förra året. Tror att jag sparat länken till ert hotell ngnstans, men visst var det ngn mer stans ni bodde? Vi är ju tre tjejer som brukar åka på tjejresa varje år & när du skrev om Danmark då för länge sen, så tänkte jag att den resan skulle man kunna kopiera rakt av

Lappis igen - vilken dag är det du drar till Barcelona?! Visst är det nästa vecka ngngång? Underbart

• Piggelin1

Ahhh, Lappis, vilka härliga lyxproblem!
    Ni får helt enkelt ta ena stället nu & så det andra när ni kommer dit igen nästa år, om ni båda åker ner ism mässan då med?!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut