Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Maken sitter och läser på och suktar efter en ny kamera och den känslan blev ändå mer bekräftad efter han sett Adamias foton. Tror att den vi köpte i Kina får bli min leksak snart.

• Lapinette

Min tanke (men som sagt tänker/drömmer ju ganska mycket ) är följande:

1 natt på vägen till Amsterdam
    Amsterdam 2 nätter
    Normandie 2 nätter
    Champagne 2 nätter
    Svärmor 3 nätter
    1 natt på vägen hem

Så det är inte jättelång resa utan mer en utökad "bara att åka ned till svärmor resa".

• Lapinette

Nej, den finns inte på bolaget. Det var från en av våra vinprovningar, en Cabriz. Ingen utav de viner vi drack i Portugal finns här och så mycket gott vi drack.

• Lapinette

Rent generellt så är de stora regionerna i Portugal Alentejo och Duro. De flesta vinkännare vi pratade med var helt insnöade på Duro men själv fick jag mersmak för Alentejovinerna.

• Lapinette

Jag kanske var lite oklar. Maken påstår att det jag kallar Normandie inte alls är Normandie. Nå väl, har hittat ett Relais & Chateaux som låg på lagom avstånd mellan Amsterdam och Champagne. Kanske inte riktigt samma sak men den ligger någonstans i nordvästra Frankrike .

• Lapinette

Våra resplaner för sommaren är lite låsta tills svärmor har bestämt vilket datum som balunsen ska vara på. Blir det den första helgen i augusti blir det förmodligen en roadtripp men blir den istället i september (då hon egentligen fyller) så tror jag vi bara flyger ned över helgen.

Klart är i alla fall Barcelona i februari och i maj Korsika. Troligen Frankrike (svärmor) över Påsk och så ville jag slänga in en sväng till Nice för att ÄNTLIGEN hälsa på våra kompisar men åter igen sa maken stopp... det är i slutet av kvartalet = mycket jobb och resor för hans del.

• Lapinette

Jag har massor med tips som Tinga gett gällande USA i en wordfil. Om du söker här på BT Telis så finner du några trådar som bara handlar om USA/Kalifornien.

Ja, Rosen borde vara hemma snart! Själv har jag inte avrapporterat Serre Chevalier men den resan kan jag sammanfatta ganska så snabbt.

- FONDUE SAVOYARD
    - MASSOR MED SNÖ
    - SOL
    - SESTRIERE
    - TARTIFLETTE

• Lapinette

Piggelin - det är säkert samma! Hittade två stycken i den avkroken och det andra förbenat dyrt. Har inte kollat närmare för det finns säkert en massa andra mysiga hotell i dessa krokar men har snöat in mig lite på Relais & Chateaux sen vi bodde på det där superhotellet i Portugal i somras.

• Lapinette

Telis - låter ungefär som mig. Vill mycket men har för få semesterdagar.

• Lapinette

nenne - makens kompisar tipsade om sydöstra sidan som har fina stränder medan jag själv mest har tittat på Calvi. Helst skulle vi vilja hyra bil och åka runt men det är ju bara Langley som har direktflyg dit och jag vet inte/hittar inte att man kan köpa endast flygstolar.

gosnosen - Kapstaden åhhh vad härligt! Måste kolla igenom infon jag har därifrån (tyvärr försvann min exelfil när jag bytte dator). Jag skulle rekommendera några nätter i Kapstaden, några i Franschoek och sedan någon annanstans beroende lite på vad ni vill göra. Men Franschoek för matens skull (där ligger många topprestauranger).

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut