Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Ahhh så mycket härlig läsning när man kommer till jobbet på morgonen!

Gosnosen välkommen hem och vad härligt ni har haft det! Så ni gillade också Kanonkop. De var de enda flaskor vi fick med oss hem. Kommer inte ihåg om vi har någon flaska kvar eller om de är uppdruckan (troligen uppdruckna ). Ska spara ned dina recensioner gällande restauranger. Både jag och maken är sugna på att åka tillbaka.

E11a, våra vänner i Paris som var tipsade oss om Namibia sov också vissa nätter i tält på bilen. Det hade funkat jättebra.

Joji, var inte orolig när ni väl är hemma från er fantastiska resa så finns det alltid en ny att planera.

• Lapinette

Ab fab - vilken härlig dag du verkar få! Själv sitter jag här på jobbet framför datorn och är noll motiverad till jobb. Läser om härliga resor och har DI Weekend upllagd på sidan "drycker" bredvid mig. Ahhh... idag vill jag vara ledig!

• Lapinette

Maken blir ibland tokig på mig för jag har en förmåga att prat om nästa resan när vi är på semester. Njut av det som är just nu och planera sedan men vi har oftast resor för ett år framöver inplanerade.

• Lapinette

Så är det ju, man blir trött av att ständigt vara på flygplatser. Reste inte så mycket när jag åkte fram och tillbaka till Cannes varanna vecka. Det kändes som semester när jag var där.

• Lapinette

Tack för tipset! Jag sitter och väntar på (april) att Lonely Planet ska släppa sin nya upplaga av Kalifornien. Går med jämna mellanrum in i bokhandeln och smygtittar på den som är från 2006.

• Lapinette

Piggelin - vad härligt med flytt!

Kalifornien - har tagit det lite lugnt de senaste veckorna med planerandet. Tanken var att vi skulle boka alla hotell i helgen som var men tiden bara rann iväg. Vet inte varför men känner ingen panik utan det får bli som det blir. Går dock in och kikar efter Lonely Planet med jämna mellanrum. Snart är det april!

Sydafrika - kunde inte låta bli och titta på flyg dit i januari 2010. Tänkte en kombinerade Kapstaden - Namibiaresa. Kanske inte nu i januari men året där på? Jag vet, det är långt fram men drömma måste man väl få göra?

• Lapinette

Ab fab - vi har ju redan bokat hotell i Göteborg !

• Lapinette

Gällande kokböcker hade jag en förkärlek till dem förut. Tyvärr så används de väldigt sällan (förutom att kombinera mat med vin som jag älskar). Jag tar ut nästan alla recept från internet eller så får jag dem från er !

• Lapinette

Det låter bra Telis! Tror att hotellet jag hittade ligger vid Mission beach. Just nu är det 3 nätter inplanerade i San Diego men man vet aldrig har ju fortfarande chans att ändra rutten ytterligare en gång. Har printat ut en del Kalifornia info som jag tänkte läsa i helgen.

• Lapinette

Gällande valutan så tvekar vi också. Svårt att veta åt vilket håll det går och om man ska slå till och betala nu eller avvakta. Jag har läst på lite mer om Kalifornien. Ju mer jag läser desto mer vill jag se och ändra resrutt. Ska kolla lite idag och sen måste vi nog bestämma oss.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut