Resetråden som aldrig tar slut
Okej, nu får ni berätta. Vad är Skype?
Okej, nu får ni berätta. Vad är Skype?
Okej, det låter ju bra (även om jag inte riktigt fattar). Vad är haken? Varför har inte alla det om det är så bra?
OK, Skype om man snackar med folk i andra länder är bra - noterat.
Telis,
Boka biljetter till Alcatraz direkt när ni kommer. Det var fyra dagars väntan för oss när vi var där så vi missade det.
Fishermans Wharf är så läckert och att beställa ett stort bröd med clam chowder är läckert - brödet är skålen liksom.
Vi promenerade över Golden Gate-bron, det var speciellt. Rekommenderas varmt!
Gosnosen, köp Håkan Nilssons bok om Sydafrika, en ovärderlig juvel att ha med sig. Flera dagar i Franschoek?! *är otroooligt avundsjuk*
De flesta vingårdarna vi besökte var bra. Fairview hade jättebra ostar, köp gärna med er det och någon flaska vin och ha en trevlig picnic eller kvällsmat. Skippa deras billigare viner (som är okej) och gå direkt på Spice Route-vinerna. Mumma!
Just det, Thelema var bra - Tokara har en fantastisk restaurang. Minnet är bra men långsamt...
Lake Tahoe! Åh, vad jag vill åka dit efter det att jag såg ett TV-program om Lake Tahoe på sommaren. Såååå himla mysigt.
Purjopillan,
Javisst, för några år sedan var vi i Phuket. När vi åkte runt lite, måste jag säga att jag gillade området kring Karon och Kata beach.
Piggelin,
Costasera är riktigt bra, har druckit flera årgångar av den, men jag upplever nog att viss mat lyfter fram amaronevinerna på ett bättre sätt än annat - och allra helst dricker jag en amarone till en bit parmesanost. De lockar fram det bästa hos varandra. Bara osten och inget annat till förutom vinet.
Jag drack en amarone i Verona till en ravioli fylld med Karl-Johansvamp, det var himmelskt! Just parmesan och enkla höstsmaker känns rätt till amarone.
Snälla Piggelin, du får ge det en andra chans!
Häftigt att ettan och tvåan kom från F12. Jobbade själv så jag såg inte hela, men kul var det!