Inlägg från: Originalrosen |Visa alla inlägg
  • Originalrosen

Resetråden som aldrig tar slut

Vi har bott några gånger på Sas Radisson i Gbg och vi har varit helnöjda varje gång. Rummen har varit toppenbra, läget är perfekt. Bra med parkeringen eftersom de har valetparking - även om det är dyrt. Kanske får vi bättre rum pga vårt kort, att vi blir uppgraderade? Nåväl, var där senast för några månader sedan och vi var nöjda. Frukosten var bra, baren hade lite roliga drinkar - och vi blev roliga av dem.

• Originalrosen

Alla hjärtans middag? Attans, min man jobbar på kvällen! *muttrar lite*

• Originalrosen

Piggelin,
    Trevligt med Vila Santa! Jag har själv just rumstrerat om bland vinerna i lägenheten. (Har flyttat vinerna till övernattningslägenheten, vi är ju jämt där ändå.)

Vi har inte så mycket kvar! Behöver definitivt göra en inköpsresa i år.

Åh, Barcelona - det är fortfarande en vit fläck hos oss, men står högt på önskelistan. Ha det fullkomligt underbart, Lapinette!

• Originalrosen

Tyvärr Mrs B - kan inte hjälpa till men det kan säkert någon annan här i tråden!

God morgon, alla ! Vilken underbar dag!!

• Originalrosen

Hoppla, Tinga!

Ja - så det kan bli... Vaknade i vettig tid men bestämde mig för att det såg skönt ut i sängen; maken snusade så sött och vovven låg och snarkade med nosen strategiskt placerad på husse. Vad är det med karlar, hundar och fisar?

Somnade om så sött och sov i många timmar till. Ovanligt, men härligt! .-D

• Originalrosen

Välkommen hem, Lapinette! Hoppas att ni har haft det bäst. Ser fram emot lite berättelse om Barcelona, har själv aldrig varit där. Själv har jag tumlat runt i snön i helgen.

• Originalrosen

Det låter härligt, Lappis!

• Originalrosen

Får man be om receptet på chokladfondanten? *ber snällt*

• Originalrosen

Lapinette,
    Det blir utmärkt till helgen!

• Originalrosen

Men Telis då! Sitter du och har recept bakom örat, bara så där?

Bockar och tackar allra ödmjukast, kanske blir något gott redan till fredag kväll då?

• Originalrosen

"Blivande brudars bästa recept"? Det vore något, hörrni!

• Originalrosen

adamia,
    Nya Zeeland är fantastiskt annorlunda.

Den där villand i Pizarra låter toppen - var hittade ni den?

• Originalrosen

Läser med intresse om resplanerna i USA. Det vore verkligen roligt att någon gång i livet tuffa runt i bil ett par veckor, t ex på västkusten. Eller varför inte åka tåg i USA - någon som har provat att "tågluffa" i USA? Jag har ju för sjutton inte ens träffat någon som har åkt tåg där men jag undrar om inte tågen faktiskt är riktigt bra? Någon som vet?

• Originalrosen

I SF tycker jag att det var bra att bo i Fishermans Wharf - nära till allt mys där. Vi bodde först på ett annat ställe men tog vårt pick och pack därifrån tämligen omgående och vi ångrar inte en sekund att vi bokade in oss på Sheraton i Fishermans Wharf.

• Originalrosen

Vi bodde också vid Union Square först men kanske på fel sida, vet inte då det var första gången i SF. Vi valde att flytta till Fishermans Wharf och det passade oss utmärkt att ha aktiviteterna, restaurangerna och promenaderna runt hörnet.

Fantastiskt vilka restauranger det finns där!

Prova gärna att dricka varm choklad på Ghiradellis - det blir inte bättre än så!! www.ghirardelli.com/

• Originalrosen

Piggelin, vad skönt med lägenheten! Stort grattis och jag gissar att ni har tagit en trevlig flaska vin och firat, kanske rentav ett Alsacevin?

Sparade förresten direkt ned länken till Marios cigar i SF - värdefullt tips, precis som du säger. Nästa gång i SF (även om det kanske dröjer tills pensionen) så ska jag definitivt dit.

I helgen ska jag vara ledig, fantastiskt! Vi har städat idag, det behövdes. Kunde ju skriva poesi i dammet på bordet vid TV:n.

Imorse satte sig maken i kalsongerna på köksstolen, jag tog fram kökssaxen och en kam. Hoppla, det blev riktigt bra den här gången också. Jag blir lika förvånad varje gång över att han ger mig förtroendet, för han är egentligen noga med sitt utseende, klädsel, putsade skor - hela baletten.

Själv har jag olika varianter på "gå ut med hunden-kläder", hela och mindre hela. Lite rufs i håret och osminkad funkar också för mig.

Imorgon har vi inga planer heller utan tar dagen som det blir, jösses vad skönt det skall bli! Nu är bakpotatisen i ugnen, biffarna framtagna redo för stekpannan, gott smör gjort, salladen klar och vinet valt. Det bådar för en trevlig kväll och det behöver jag - och det är jag värd!

• Originalrosen

Vi flyttstädade själva, det var en utmaning som jag hade kunnat vara utan. Ni gjorde ett klokt val med flyttstädning!

Melodifestival? OK, det är så dags igen.

• Originalrosen

Campofiorin, mycket gott och garanterat bra med sältan i bacon - smart val!

Själva drack vi en halv flaska Koonunga Hill från 2001 och en halv Corte Bra Amarone 1998 till biff med bakad potatis och ett lysande kryddsmör som lockade fram det bästa i Koonungan - mumsigt, så det förslog!

Kryddsmöret - ni måste prova!

Smör (riktigt smör)
    Pressad vitlök
    Riktigt finhackad bladpersilja
    Mango Raja
    Salt
    Vitpeppar från kvarn

Börja med alla ingredienser förutom mangorajan och rör smöret mjukt med dem, sedan tar ni i mango raja lite i taget tills det smakar bra. Smöret blir lite krämigare, lägg det i en korv i plastfilm och låt vila i kylen medans du gör resten.

Gör gärna en större sats och frys in det som blir över till nästa gång.

• Originalrosen

Ah, en färdig sås.

Den är av mango, söt och gul - och klibbig, krämig och inte särskilt god som den är. Men som krydda i andra kalla såser när du vill ha i lite sötma är den alldeles utmärkt.

• Originalrosen

Kikar på melodifestivalen och förvånas över mycket. Det är faktiskt riktigt bra låtar ju! Dessutom kan de sjunga - alla!

Gillar flera låtar på olika sätt och flera sticker ut dessutom. Caroline af Ugglas var riktigt bra låt och snyggt framfört även om hon kanske såg lite bajsnödig ut, La Voix - häftigt med opera (självklar för att komma från mig, men jag tyckte verkligen det funkade), HEAT var ju superbra, gillar hårdrock mer och mer (för det var väl det?) och flera av de andra artisterna var kanon.

Jag är förvånad eller så är jag full.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut