Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

gosnosen - blir så avis! Vad härligt med Sydafrika och grattis till ett bord på Le Quartier Francais. Ni blir de första jag "känner" som har lyckats få ett bord där. Smart att boka här hemifrån, vi ringde och bokade bord när vi var på plats och då var det försent.

Här bodde vi när vi var i Franschoek: www.maisonchablis.co.za fast där kanske ni redan har provat att boka?

Vet inte om du sa det men när åker ni?

Har ni boken Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson. Ett tips jag själv fick av Piggelin (har jag för mig). Kan varmt rekommendera den om ni inte redan har den.
    www.vinklubben.se/vinbocker/vinbok.asp

• Lapinette

Telis - hur går det med USA-planerna. Hur länge tänkte ni stanna och vad vill ni se?

• Lapinette

Då har ni kommit ganska så långt i planerna för mig är denna resa ett enda gytter, för mycket jag vill se!

• Lapinette

e11a - hur går det med Namibiaplanerna? Kommer ni att boka genom någon resebyrå eller lägga upp rutt själva?

Kan inte heller se dina Islandsbilder.

• Lapinette

Jag vill hinna med alla nationalparkerna så som Yosemite, Death Valley, Grand Canyon samtidigt som Highway 1 är självklart och San Fransisco. Sedan gärna lite besöka ibland vinhusen och ett stop i Los Angeles och Las Vegas. Samtidigt som jag inte vill ligga och vrålköra långt varje dag.

• Lapinette

Till saken hör att jag hade tänkt att vi skulle vara bort typ 16 dagar.

• Lapinette

Man hinner men då blir det en massa tid i bil och jag vet inte men om det känns som semester även om vi gillar att åka och se mycket på våra semestrar.

• Lapinette

Man får kanske göra en komprimerad resa och stryka vissa delar? Samtidigt är jag ju sugen på Namibia och igår tog ju du upp idén om NY + Island!

• Lapinette

Jaaaa AM nu blir jag faktiskt lite besviken!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut