Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Resetråden som aldrig tar slut

Om du vill får du gärna hjälpa mig med Stockholmstips. Jag skall bjuda med mina tre bästisar till Stockholm i sommar. Jag har lånat svärföräldrarnas lägenhet i Vasastan men behöver tips på
    barer
    uteserveringar
    restauranger
    skärgårdsutflykter
    shopping som bara finns i Stockholm
    kultur
    o gärna lite glamourfaktor på det

Lapinette skrev 2009-02-11 12:59:38 följande:
    Tusen tack fab för hjälpen!
  • Ab fab

vilka härliga problem..Men bara på magkänsla... Cinc centis hade jag valt

• Ab fab

vilka härliga problem..Men bara på magkänsla... Cinc centis hade jag valt

• Ab fab

Det är klart fuskigt att göra så- att inte visa priserna. larvigt. är beredd att ändra mig

Bokade precis jobbresa till Dublin. Pga av dåliga förbindelser o flygpriser får jag en heldag på egen hand. Det skall bli mysigt

• Ab fab

jag har varit i Dublin två gånger tidigare- 1994 o 2003 men det här blev liksom en bonusdag. Är ju världens sämsta shoppare- vad skall man kolla på i Dublin förutom whiskey?

• Ab fab

ja va fasiken gjorde man då... jag kommer håg mina första år i resebranchen. Telex, fax (o faxar klarar inte 44 grader värme som det var på kontoret i Tunisien...) och snigelpost

Piggelin- Grafton.. just det stor gågata med många butiker. Skall bli kul att ströga runt. O finns det skor att köpa... härligt.

• Ab fab

Jag var en weekend i Barcelona i oktober- hur mysigt som helst. Skall försöka komma ihåg lite tips o skriva ner dem.

Det blir Barca igen nu i mars, men bara två dagar i jobbet

Tinga skrev 2009-02-22 11:24:31 följande:
    Rosen - ja, man kan behöva en rejäl sovmorgon ibland. Lappis - nej, Guadeloupe kändes inte alls bra längre, så igår kväll bokade vi faktiskt flygbiljetter till Barcelona. Den 1-6 april kommer vi att vara där.Som vanligt är jag då intresserad av era bästa tips om Barcelona. Telis bästa tips kanske är att inte åka dit alls, men det är redan för sent. Boende, restauranger, sevärdheter - allt ni kan komma på är jag intresserad av. Ska se till att ta mig till biblan också och låna en guidebok, så att man kan förbereda sig lite. Åh, jag är så glad att vi äntligen ska resa igen - det är exakt ett år sen senast när det bär av till Barcelona (för ett år sen var vi i Paris), så det är verkligen på tiden att komma iväg igen.
  • Ab fab

Barcelona-tips
    Bar:
    Can Paixano, Reina Cristina, 7. Det ligger på gränsen till kvarteren vid Barceloneta. Otroligt charmig men trång champagneria. Härlig bladning på lokala människor, turister och studenter. Bubbel som kostar inget alls. Frallor fyllda med gåslever for en euro. Det här är inte alls en stylish bar, ta på dig jeans och tröja- cavan skvätter över

Hotell
    park hotel. här bor jag med jobbet. enkelrummen kostar EUR 110 så dubbel kostar nog 130. Ligger bra till vid hamnen och Born
    www.parkhotelbarcelona.com/

Hop-on hop off buss
    Enkelt sätt att lära känna stan. Går hela dagen. 2 eller 3 linjer

La pedrera
    Gaudis hus. Underbar arkitektur. Klart värt ett besök

Restaurang 7 portas
    passeig isabel. Gammaldags krog. fantastisk fisk och bästa creme caramell någonsin

Karter
    Born. Mycket mysigare är Barric Gotic tycker jag. Roligare butiker o bättre krogar

o sen försöker jag komma ihåg ett kvarter vi var i. Ovanför Diagonal. mycket studenter, coolare butiker. Men fasiken.. minnet är uselt...

• Ab fab

Piggelin- hörde om Wagner. Bra initativ för att överleva. Jag ser så fram emot champagneprovningen i vår

Lappinette- visst var taket på Casa Mila underbart. Min kamera var full av bilder efter promenaden där uppe

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut