Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Resetråden som aldrig tar slut

Jag tror att du kommer hitta massa fina saker i barcelona- vi var nog på fel ställen.

• Ab fab

Hej Mlle M
    Vilka bra städer du väljer emellan för en weekend. Jag skall ta med min mamma på en weekend till Rom men det blir först i höst. Om du åker dit hoppas jag du lämnar bra tips till oss andra

Jag gillar Baracelona och Madrid. Att Barcelona är trevligt tog jag för givet- närhet till havet, historia, arkitektur- men Madrid överraskade mig mycket. Trevligt, vackert, suverän shopping, fantastisk mat. Vi bodde på ett riktigt mysigt designhotell inte långt från Prado- Vincci Soho. www.vinccihoteles.com/en/hotels/spain/madrid/vincci_soho

• Ab fab

jag var där i maj för två år sen. Vackert och inte för varmt ännu. Gröna parker, lagom varmt för en frusen svensk att sitta på uteserveringar

• Ab fab

Efter en helg i Stockholm är man åter i det dimmiga o grå Göteborg. Fika på Frantzen o Lindberg (klart mysigt), middag på Scudetto på Kommendörsgatan (gott) o föreställning på Stadsteatern (Charlotte Löwensköld)

Piggelin- grattis till lägenhetsförsäljningen. Skönt med ett problem mindre. Lycka till med huset.

Har jag din mejladress? Inboxa mig den så skickar jag DK-länken

I morgon skall jag till Barcelona. Förvisso för jobb men en middag på stan blir det åtminstone

• Ab fab

Appropå tågresor.. läste en annons i Svenskan i helgen. Tåg från Syrien till Turkiet. Damaskus- Ankara? Det lät verkligen spännande

• Ab fab

Wow... det låter som en underbar tågresa *aningens grön av avund*

www.historiskaresor.se/resor.asp

anne på grönkulla skrev 2009-03-16 16:10:31 följande:

Ha, nu börjar vi tangera min vildare resplaner! Tåg från Istanbul till Teheran står på agenda...Ab fab skrev 2009-03-16 08:45:01 följande:
  • Ab fab

Vi tågluffade i augusti- så himla mysigt. Lite bekvämare har man ju blivit än när jag senast var ute... 1987 eller så

• Ab fab

Vi åkte från Köpenhamn till Paris, Epernay, Bryssel och Hamburg. Tror vi betalade 2300 för ett tio-dagarskort (varav fem resdagar.) Det finns en massa varianter av tid på korten o zoner om jag inte minns fel

• Ab fab

Piggelin
    nu har jag mejlat dig en liten beskrivning av vad vi gjorde på väninneresan till Sjaelland. Hoppas du får nytta av den

• Ab fab

Förresten... Barcelona var alldeles underbart idag. Sol o 16 grader värmde ett kallt svenskt hjärta

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut