• Micaela

Någon måste ha erfarenhet av GI?

Jag som har läst lite näringslära kan ju säga vad jag tycker, sen är det ju upp till var och en om ni vill hålla med mig eller inte ;)

GI handlar som linn säger om att sluta med snabba kolhydrater och äta mer långsamma. Jag tror att man kommer in i det så märker man att vitt bröd och vita makaroner inte smakar så mycket egentligen... Dessutom är de ohälsosammare ur den synpunken att det är mycket mindre vitaminer och mineraler i de vita (det är i skalet det sitter).
    Det där med frukt... Visst, men ska man se till hur snabbt blodsockret stiger så stiger inte fruktsocker lika snabbt som vanligt socker. Dessutom är många frukter kalorifattiga och goda och innehåller MASSOR av vitaminer. Jag tycker inte man ska sluta att äta frukt. Kanske isf minska på det om man äter jättemånga om dagen.
    Och vad gör det om man blir bjuden nån gång? Jag menar, ska man inte få unna sig? Blir du bjuden nån lördag i månaden på nåt gott så ät skulle jag säga, man behöver inte ta så mycket av det.

Jag tycker att GI inte är en bantningsmetod, det är en livsstil. Det är så alla människor borde leva. Nej till vitt bröd och allt annat ohälsosamt!

Och Roslinda, det är efter Atkins eller LCHF du äter, inte GI :)

• Micaela
    Nocia skrev 2009-01-08 18:05:55 följande:
    slutligen: Roslinda kör väl visst GI. Rivstarten är ju nästan lika som Atkins eller LCHF men går efter nån vecka över i "vanlig" GI.
    Alltid lär man sig nåt nytt :)
Svar på tråden Någon måste ha erfarenhet av GI?