• hujjedamejj

Det här med att köpa ringar på nätet...

Hur funkar det? Hur vet du t.ex. storleken?
    Jag vet inte vad jag har för storlek, och hur vet du att den matchar förlovningsringen.. går du till en vanlig affär och kollar ut vilken ringstorlek du har och om den matchar där? Var själv på guldfynd och snokade på en schalin-ring... men det stod inte vad det var för märke på den..
    Får lite smått panik nu när schalin ska sluta sälja på nätet 1 februari... Eller är det ett PR-trick så att ALLA ska köpa så mkt som möjligt nu...? Vågar inte direkt chansa och INTE köpa, för det skiljer ju multum i butik å på nätet.
    Ett minus att jag inte kan köpa nu, är att jag ska gå ner i vikt.. Jag har redan tappat 16 kg och min första förlovningsring pga viktnedgång...
    Vilken storlek ska man ta då när man inte vet vad man väger i juni?!

• Svar på tråden Det här med att köpa ringar på nätet...
  • Susannegbg

Jag har fått tillbaks min ring förminskad utan kostnad. Passar hur bra som helst nu. Bild finns i galleri.

Fantastiskt service av vigselringar.se och Daniel som han heter.

• hujjedamejj

Du har ju inget galleri...

Susannegbg skrev 2009-01-16 20:25:23 följande:
    Jag har fått tillbaks min ring förminskad utan kostnad. Passar hur bra som helst nu. Bild finns i galleri.Fantastiskt service av vigselringar.se och Daniel som han heter.
  • Susannegbg

Jag hade glömt kryssa i galleri, sorry. Men nu hoppas jag att det skall gå....

• anja1661
    Susannegbg skrev 2009-01-16 20:25:23 följande:
    Jag har fått tillbaks min ring förminskad utan kostnad. Passar hur bra som helst nu. Bild finns i galleri.Fantastiskt service av vigselringar.se och Daniel som han heter.
    åhh vilka snygga naglar du har!!
  • Susannegbg
    anja1661 skrev 2009-01-17 14:52:09 följande:
    åhh vilka snygga naglar du har!!
    Tack, gjort dom själv. La på hjärtan för jag tyckte att det passade när vi skulle gifta oss.
  • Luucie

Jag skulle nog avvakta om jag var du för man vet aldrig vilken storlek man får i slutändan av en viktnedgång...jag har tom gått ner en strl i skor!

Om du ska ha stenar i ringen så är möjligheten att förminska begränsad har jag hört.

Hur stor är prisskildnaden på dessa ringar egentligen butik/nätet?

• Midsommarbrud09

Jag provade ut min ring i en butik i stan, sedan beställde jag på nätet och kom undan med ett billigare pris (4000:- mindre än butikspriset!)

När jag beställde berättade försäljaren att de kommer att sluta sälja ringarna på nätet (schalins). Schalins är inte nöjd med att ringarna säljs så billigt, utan vill komma upp i pris och status.

• MiaAnd

Min tärna pratade med Nordstans guld och de sa att det alltid går att förminska, det blir bara lite mer jobb för dem, vilket gör att vissa verkar sätta sig lite på tvären. Men på Nordstan verkar de jättebra och hjälpsamma, så de kan rekommenderas för dem som bor i Gbg. De har även försäljning på nätet.

Blev oxå lite nervös nu, jag har oxå spanat in en Schalins-ring! Deras ringar är ju jättefina! Måste nog ta ett snack med blivande mannen min om hur vi ska göra nu.

• hujjedamejj

Ja, och jag som inte trodde på att schalins skulle lägga ner. Men ok, jag får ge mig. Dom ska lägga ner försäljningen på nätet.
    Har hittat en icke-schalinare som jag är förälskad i MEN ack så dyr! Den kostar 8495 kr och jag har lagt mitt tak på 5500 kr, jag kan helt enkelt inte ge mer.
    Men nu har jag hittat en "mindre finare" ring för halva priset... på nätet och det är en schalinring... Så det gäller att handla nu. Men tror ni att man måste göra en beställning INNAN 1 feb, eller ska affären vara betald och avslutad 1/2?

• Munchkin

Orsaken till att det är skillnad i priset mellan butiker på nätet och i butik är att den fysiska butiken har bra mycket högre omkostnader än nätbutiken. Den fysiska butiken har kostnader för peronalens lönder, hyra för butikslokalen, el, telefon osv och allt sånt räknas naturligtsvis in i priset på varorna, hur ska de annars kunna överleva.

Schalins har valt att sluta sälja sina ringar till de som idkar näthandel på grund av att deras kunder som driver fysiska butiker har hotat att sluta sälja deras ringar för de har ingen möjlighet att konkurrera med nätbutikerna vad gäller priset, samt att Schalins vill värna om sitt varumärke. De vill inte vara kända som ett billighetsmärke, för förr eller senare kommer tankarna,varför är de så billiga, vad är det för ringar, är de verkligen bra osv osv, samt att nätbutikerna inte kan de den service som en fysisk butik kan ge sina kunder.

Så Schalins ringar kommer att finnas kvar...bara inte på nätet

• 0Maria0

Vi har beställt från Nordstan nu - modell hade vi kollat ut på nätet (eller jag hade gjort det, min sambo sa "jag vill ha en liknande sån som [kompis] har!" och så gick vi till en guldsmed i stan där jag vet att de säljer Schalins, kollade så att modellen och bredden kändes rätt och vilken storlek vi har. Hem och beställde och så får vi se hur det går... :)
    Jag gjorde beställningen i förmiddags så jag har inte fått någon bekräftelse än och vet heller inte om det kommer att bli rätt när vi väl får dem. Jag har beställt en liten specialare med stenar i också.

• sommri

Hej!! Alla

Har varit jätte orolig att jag inte kunde köpa min ring på nätet för schalins skall sluta. Var hos hellkes showroom i Helsingborg i lördags och fick veta att de lanserar en egen kollektion hade alla ringar hemma! visade min förlovningsring och fick precis samma som vigselring. och jag fick även twvs på stenen vilket är tydligen bättre än de flesta. JÄTTE GLAD

• 0Maria0

Kan ju meddela att vi är nöjda med våra ringar från Nordstans guld!
    Vi beställde dem den 17 januari och på måndagen (19:e) fick jag besked att det skulle ta 10-12 dagar. Redan på torsdagsförmiddagen, den 22:e låg det dock en avi innanför dörren - har aldrig gått till macken så fort!!
    Vi är jättenöjda - ringarna passade och är kanonfina, mina stenar och infattningar sitter där de ska, det enda som inte blev som det skulle var gravyren - jag hade uttryckligen skrivit i mailet att jag ville att stenarna (som är infattade på kanten) och texten skulle vara åt "samma håll", dvs när man läser texten i ringarna så ska stenarna vara uppåt. Så blev det inte, men det är väl en mindre grej i sammanhanget. Hur gravyren ser ut inuti ringarna spelar ju inte så stor roll när man har den på fingret.

(Bilder finns snart i mitt galleri)

Svar på tråden Det här med att köpa ringar på nätet...