Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?

Jag var på ett bröllop där bruden kastade tärnas bukett på kyrktrappan. De båda buketterna liknande varandra men bruden har nog sparat sin.

• Svanboet

Jag vet inte än om jag vill kasta min bukett, antaligen kommer jag inte heller konservera den. Jag misstänker att jag kommer bli kär i min bukett och därför inte vilja kasta den. Åker vi på bröllopsresa direkt efter finns det risk att buketten får följa med.

Passionsblomma: Underbar idé! Det ska nog skrivas in i min lilla livsbok.

• Svanboet

Så behöver man ju inte göra det! När bruden som jag berättat om innan kastade sin bukett var alla gäster samlade framför paret i alla fall då de stod på kyrktrappan direkt efter vigseln. Då är det ju inte ett skådespel och förnedring av de som är "singlar".

prickig skrev 2009-01-13 12:57:59 följande:
    Nej det ska jag inte göra.På ett av de kanadensiska bröllop jag varit på kastades buketten (och brudgummen kastade brudens strumpeband) och det kändes bara förnedrande. Alla *stackars* singlar el ogifta/oförlovade samlades ihop och skulle sedan till allmän beskådning knuffas för att få *lyckan* att fånga buketten, allt medan de övriga gästerna såg på.
Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?