• fromheretoeternity

Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?

Jag var på ett bröllop förra sommaren där bruden kastade buketten i slutet av kvällen och JAG fångade den Sen blev jag ihop med min m2b ett par veckor senare och här är jag nu
    Min fråga är alltså nu om ni kommer kasta buketten eller inte? Det är verkligen kul för den som fångar den, men samtidigt är den ju få fin och dyr å jag skulle gärna behålla den själv!
    Kan man torka den om den är gjord av tex rosor?

• Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?
  • Fenixx

nej tänker jag inte göra. är en sed som kommit från usa.
    min ska stå som fin prydnad på vårat bord.

• Comfortably numb

senare på kvällen kan det ju vara en kul grej, speciellt med din historia som bakgrund! blir oftast inget bra om man ska spara den ändå, se bara till att ha fina bilder på den

• fromheretoeternity

Ja fast jag menar i slutet av kvällen precis i slutet. Klart den ska stå på bordet under middagen!

Fenixx skrev 2009-01-08 22:53:36 följande:
    nej tänker jag inte göra. är en sed som kommit från usa.min ska stå som fin prydnad på vårat bord.
  • fromheretoeternity

Ja, det är verkligen kul för gästerna och jag tror som du att den blir inte snygg torkad!

Comfortably numb skrev 2009-01-08 22:55:39 följande:

senare på kvällen kan det ju vara en kul grej, speciellt med din historia som bakgrund! blir oftast inget bra om man ska spara den ändå, se bara till att ha fina bilder på den
  • Emmeli o Markus

JAg vet inte om jag ska kasta min "orginalbukett" eller om jag ska göra som en hel del gör att dom har en liknande lite minder o billigare bukett som dom kastar..

Vill du spara buketten och om den ska va fin så borde du nog konservera den...

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Lilltrolle

Jag kastade min - hade ingen lust att konservera den faktiskt så den for i väg

• sokkerstruten

det ska nog inte jag göra... har inga singel tjejer som gäster.. men det kanske det inte behöver vara?

• fromheretoeternity

Ogifta tror jag!

sokkerstruten skrev 2009-01-08 23:03:30 följande:
    det ska nog inte jag göra... har inga singel tjejer som gäster.. men det kanske det inte behöver vara?
  • fromheretoeternity

Fast är det inte lite fånigt att köpa en extra bukett bara för att kasta? Å då betyder det nog inte lika mycket tur
    Vi får se vad jag bestämmer mig för, jag kanske helt enkelt vägrar släppa den ifrån mig när jag väl sett hur fin den är

Emmeli o Markus skrev 2009-01-08 22:58:36 följande:

JAg vet inte om jag ska kasta min "orginalbukett" eller om jag ska göra som en hel del gör att dom har en liknande lite minder o billigare bukett som dom kastar..Vill du spara buketten och om den ska va fin så borde du nog konservera den...
  • Anciii

Jag kommer köpa en billigare som jag kastar sen, ska defintivt behålla min.. :)

Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?