• fromheretoeternity

Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?

Jag var på ett bröllop förra sommaren där bruden kastade buketten i slutet av kvällen och JAG fångade den Sen blev jag ihop med min m2b ett par veckor senare och här är jag nu
    Min fråga är alltså nu om ni kommer kasta buketten eller inte? Det är verkligen kul för den som fångar den, men samtidigt är den ju få fin och dyr å jag skulle gärna behålla den själv!
    Kan man torka den om den är gjord av tex rosor?

• Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?
  • Comfortably numb

vi ska resa bort 3 dagar efter, har tre ogifta tjejer på våra 16 gäster, de kanske behöver en bukett

• Humlan66

neeej inte ska jag kasta något som kostar så mkt. Den spar jag så länge det går

• Pizan

Nej, jag tycker faktiskt det känns lite töntigt med alla amerikanska seder som börjar ta över eftersom folk har kollat på romantiska filmer från USA. För mig blir det för mkt ploj över det hela.

Däremot har jag inte bestämt mig för om jag ska torka den. Funderar lite på att ha vanliga enkla midsommarblomster eftersom de tillhör den perioden jag ska gifta mig i, och jag vet inte hur sådana blommor gör sig som torkade. Sen vet jag inte vart jag skulle förvara en torkad bukett heller. Känns lite tråkigt att torka den bara för att sen slänga in den i en garderob.
    Men om den innehåller blommor som torkar på ett fint sätt så ska jag överväga det.

• sokkerstruten

ja det kan kännas lite krystat...Pizan skrev 2009-01-08 23:53:03 följande:

Nej, jag tycker faktiskt det känns lite töntigt med alla amerikanska seder som börjar ta över eftersom folk har kollat på romantiska filmer från USA. För mig blir det för mkt ploj över det hela.Däremot har jag inte bestämt mig för om jag ska torka den. Funderar lite på att ha vanliga enkla midsommarblomster eftersom de tillhör den perioden jag ska gifta mig i, och jag vet inte hur sådana blommor gör sig som torkade. Sen vet jag inte vart jag skulle förvara en torkad bukett heller. Känns lite tråkigt att torka den bara för att sen slänga in den i en garderob.Men om den innehåller blommor som torkar på ett fint sätt så ska jag överväga det.
  • brud2009

Jag ska inte kasta min, dagen efter bröllopet kommer jag dela upp min bukett och lägga en del på min m2b´s pappas grav, min mormors och sista delen på min farmor och farfars grav. Det är mitt sätta att få dela detta även med dem!

• Myrmor

Jag kommer kasta min! Inte för att jag håller så hårt i själva gimmicken, utan för att det blir mysigt för någon annan att få titta på buketten och njuta av den (vi reser på bröllopsresa och kan inte göra det). Herregud, finns precis hur många töntiga seder som helst (svenska oxå) så varför inte´. om du vill kasta den, kör på (tror inte att någon tar det på blodigt allvar )!

• Pizan
    brud2009 skrev 2009-01-09 00:09:55 följande:
    Jag ska inte kasta min, dagen efter bröllopet kommer jag dela upp min bukett och lägga en del på min m2b´s pappas grav, min mormors och sista delen på min farmor och farfars grav. Det är mitt sätta att få dela detta även med dem!
    Så fint, jag blir helt rörd! Om det var praktiskt möjligt skulle jag också vilja göra så men min farmor och farfar och mormor och morfar bodde så långt ifrån varandra att jag inte tror det är praktiskt möjligt.

... om inte jag tar och torkar blommorna och så lägger dem på gravarna vid nästa tillfälle då jag har vägarna förbi nån av deras begravningsplatser. Det tål att funderas på.
  • Pizan

Kom på nu att det kanske inte ser så kul ut med torkade och vissna bilder på en grav.

• Emmet99
    brud2009 skrev 2009-01-09 00:09:55 följande:
    ååh vilken fin idé! Den knycker jag gärna om jag får, mamma kan behöva lite blommor =)
  • Svanboet

Jag var på ett bröllop där bruden kastade tärnas bukett på kyrktrappan. De båda buketterna liknande varandra men bruden har nog sparat sin.

Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?