• fromheretoeternity

Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?

Jag var på ett bröllop förra sommaren där bruden kastade buketten i slutet av kvällen och JAG fångade den Sen blev jag ihop med min m2b ett par veckor senare och här är jag nu
    Min fråga är alltså nu om ni kommer kasta buketten eller inte? Det är verkligen kul för den som fångar den, men samtidigt är den ju få fin och dyr å jag skulle gärna behålla den själv!
    Kan man torka den om den är gjord av tex rosor?

• Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?
  • momi boki

jag kommer kassta min bukket tycker det är en super roligt sak att göra. =)

• Pidis

Jag kommer att ha en extra bukett som kommer att kastas alltså en mindre än den jag har. DÅ jag gör dem själv så är det inte så farligt dyrt heller.

• MolsonCanadian

Har aldrig tänkt tanken och fattar inte vitsen med att göra det heller. Så svaret på frågan blir nej här.

• passionsblomman

Annars hade din boll kunnat flyga riktigt ordentligt och skapa värsta matchen!

MolsonCanadian skrev 2009-01-13 17:01:46 följande:
    Har aldrig tänkt tanken och fattar inte vitsen med att göra det heller. Så svaret på frågan blir nej här.
  • prickig
    Anciii skrev 2009-01-13 14:33:58 följande:
    Jag tycker verkligen inte att det är förnedring av singlar, de som vill vara med i "LEKEN fånga buketten" får vara med, de som inte vill behöver inte, det är ju ingen som kommer tvinga någon det är absolut frivilligt... Jag skriver leken eftersom jag knappast tror att så många tar det på blodigt allvar, många ser det som kul att fånga blommor men men man kan ju alltid leta efter symbolik i alla trditioner.. jag tror det blir vad man själv gör det till... :)
    Fast grejen är den att i det fallet (och vad jag hört från vänner i Kanada är det inte ovanligt att det är så) var det inte frivilligt egentligen. Visst man hade säkert kunnat vägra men då hade man fått ställa till med en stor scen. ALLA som inte var gifta el förlovade skulle fram och försökte man hålla sig i bakgrunden blev man raskt framknuffad, det gick liksom inte att låta bli (annat än genom att ställa till en stor scen). Det var bara ytterligare ett tecken på att utan en ring på fingret är du ingen, det spelar ingen roll om man så har varit tillsammans med pojkvännen/sambon i flera år.

I alla fall, även om man gör det på ett trevligare sätt ser jag ändå inte vitsen med det hela så jag låter bli.
  • Emmet99
    prickig skrev 2009-01-14 13:20:52 följande:
    Fast grejen är den att i det fallet (och vad jag hört från vänner i Kanada är det inte ovanligt att det är så) var det inte frivilligt egentligen. Visst man hade säkert kunnat vägra men då hade man fått ställa till med en stor scen. ALLA som inte var gifta el förlovade skulle fram och försökte man hålla sig i bakgrunden blev man raskt framknuffad, det gick liksom inte att låta bli (annat än genom att ställa till en stor scen). Det var bara ytterligare ett tecken på att utan en ring på fingret är du ingen, det spelar ingen roll om man så har varit tillsammans med pojkvännen/sambon i flera år. I alla fall, även om man gör det på ett trevligare sätt ser jag ändå inte vitsen med det hela så jag låter bli.
    men så idiotiskt. Det är som såna där fåniga lekar man skall leka för nu skall vi minsann ha ROLIGT och den som inte har kul kan dra åt helvete, och så går alla bara omkring och våndas. Nä usch!
  • Anciii

Hahahhahah.. förlåt men inlägget lät för roligt, men det är väl just det som är meningen att det ska vara kul och roligt på ett bröllop.. har man inga lekar så kan det bli väldigt spänt, jag tycker det är ett väldigt bra sätt att få bådas familjer att prata och lära känna varandra mer..

Emmet99 skrev 2009-01-14 14:20:07 följande:
    men så idiotiskt. Det är som såna där fåniga lekar man skall leka för nu skall vi minsann ha ROLIGT och den som inte har kul kan dra åt helvete, och så går alla bara omkring och våndas. Nä usch!
  • MolsonCanadian

Haha, ja, särskilt om man drog upp farten med snöret.

passionsblomman skrev 2009-01-13 19:02:42 följande:
    Annars hade din boll kunnat flyga riktigt ordentligt och skapa värsta matchen!
  • Emmet99
    Anciii skrev 2009-01-14 14:53:30 följande:
    Hahahhahah.. förlåt men inlägget lät för roligt, men det är väl just det som är meningen att det ska vara kul och roligt på ett bröllop.. har man inga lekar så kan det bli väldigt spänt, jag tycker det är ett väldigt bra sätt att få bådas familjer att prata och lära känna varandra mer..
    hehe, javisst men det beror ju mycket på vem som håller i lekarna och vad de är för lekar :) Har har en farbror som är helt manisk och blir skitarg när inte alla skrattar oavbrutet! *rädd*
  • lönnsjö

Jag ska sätta min på mormor och morfars grav. Hade så himla gärna velat ha med dem på min bröllopsdag,men nu går ju inte det så jag gör på detta sättet istället.

• passionsblomman

Hi hi! Ja, det kunde bli riltigt farligt!
    Det är tur du ska låta bli tror jag...

MolsonCanadian skrev 2009-01-14 15:07:12 följande:
    Haha, ja, särskilt om man drog upp farten med snöret.
Svar på tråden Ska ni kasta buketten i slutet av kvällen?