Inlägg från: Maliinka |Visa alla inlägg
  • Maliinka

Kalrstadbrudar del 5

Mirri, svar från förra tråden: Träfotere är Gravas hembygdsgård. Jag var där i midsomras, jag tror att de har midsommarfirande där varje år. De hade julmarknad där i december också, men jag var inte där. Det är jättefint och idylliskt där i alla fall. Flera små hus och en stor gräsmatta där man kan vara. För två hus som tar 50 respektive 100 personer så betalar vi endast 2500 kr för fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Vi tror att det blir jättebra, särskilt om det blir fint väder! Hoppas Dessutom så ligger det ju relativt nära kyrkan där vi ska gifta oss.

Aah, såg sen att du redan är gift Grattis grattis

Vi har också haft lite stiltje men nu börjar det bli dags att sätta fart. Ska försöka göra inbjudningarna nu under helgen. Måste in till Panduro i morgon... Eller vet ni något annat ställe där man kan köpa billiga otryckta kort, alltså sådana där vikkort som man skriver i själv?

• Maliinka

Allez, låter helt underbart romantiskt

MyochErlend
    Inbjudningskort behöver väl egentlien inte vara så "spacade" och unika? Finns det inte färdigköpta att köpa, som det gör till dop t.ex? Där man bara fyller i datum, plats o.s.v.?

• Maliinka

Är det någon som känner till något band som inte är så dyra, som skulle kunna spela lite under festen? Och/eller någon som är bra på smink och hår och som inte heller är så dyr?

Jag har letat runt som en tok efter papper att göra kort av. Färdigvikta på Panduro kostar 8 kr, och den storleken som vi vill ha (A 65, alltså ganska långa smala) finns ingen annanstans (har kollat på Bokia, Akademibokhandeln och Åhlens också). A4-papper i samma material kostar på Bokia 6 kr, och det räcker till ett kort. Har köpt papper av en annan kvalitet (mycket billigare) också på Bokia idag, ska se om det funkar. Att det ska vara så dyrt med papper!

• Maliinka

Tack Mirri och Starlet för tips om papper

Jag och sambon har beslutat oss för att skjuta på bröllopet ca ett år så jag kommer väl inte vara så aktiv här på ett litet tag, men jag kommer allt att kika in och läsa om era planeringar och kanske få bra tips och så

• Maliinka

EmmaCaroline, tack för tipset om porslin. Vill gärna veta allt om er fest på Träfotere Hur många var ni? Hade ni gående eller sittande bord, utnyttjade ni utomhusmiljön? Några tips?

Vet att det var någon annan här som också haft sin bröllopsfest på Träfotere, frågar dig samma sak

• Maliinka

Någon som vet om någon lite billigare herrgård runt i krokarna? Eller något herrgårds-liknande ställe? Vi är lite sugna på ett vackert utomhusbröllop i romantisk/idyllisk/mäktig/pampig miljö!

• Maliinka
    Boomtown skrev 2009-02-21 07:53:42 följande:
    Vi ska gifta oss på Apertin i Kil. Hur fint som helst. Annars har du Sunds herrgård i Säffle. Mycket billigare. Där hade morsan sin bröllopsmiddag för några år sen.
    Hur funkar det då? Hur många gäster har ni? Bjuder ni på mat där? Måste alla sova över? Ja, hur har ni tänkt er upplägget? Om du vill berätta alltså!
  • Maliinka

Finns det vatten i anslutning till Apertin?

• Maliinka

Boomtown
    Ok, vi kollade upp Hillringsberg (i närheten av Arvika) och där var man tvungen att ha övernattande gäster i två nätter... Över 600 per pers kostade det att sova över, så det hade ju blivit ca 2500 kr för ett par för att kunna närvara... Nej, det kändes inte acceptabelt, fast det låg så otroligt fint vid vattnet *drömmer* Men vi kanske ska kolla upp Apertin lite mer då! Man (gästerna) "måste" inte sova över där alltså? Det där du nämnde i Säffle, har de vatten nära?

Det låter som att ni kommer få ett jättemysigt och fint bröllop

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5