• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • MyochErlend

vi tar varmrätt från kalasmakarna troligtvis... men resten ska vi göra själva..
    Hur upplevde du att ha festen i rottneros??
    Hur många var ni?
    Hur gjorde ni med maten??
    Var det en bra festlokal??

Mvh
    My

• Flisa80

Kalasmakarna? Vilka är det??

För mig rullar det på i lagom takt. Vi är klara med de stora sakerna som lokal, kyrka, VF, frisör, catering och kläder. Återstår ringen! Ja och så håller vi på med inbjudningarna nu...

• MadTezz

Hej på er alla=)
    Hur är det efter alla helger som har varit?
    Själv så har jag tappat gnisstan lite när det gäller planeringarna. Men jag ska börja nu till veckan med att att fixa cateringen, ringarna och gå igenom inbjudningarna.
    Köpte mig faktiskit en julklapp till mig själv strax innan jul;) En nästan 3m lång slöja=) Passa bra te klänningen.

Flisa80: Vad kostade det att sätta in i VF? Måste det ha varit en profsfotograf i från en atelje som ha tagit kortet för att få sätta in i tidningen. Eller funkar det med privata bilder oxå?

• Maliinka

Mirri, svar från förra tråden: Träfotere är Gravas hembygdsgård. Jag var där i midsomras, jag tror att de har midsommarfirande där varje år. De hade julmarknad där i december också, men jag var inte där. Det är jättefint och idylliskt där i alla fall. Flera små hus och en stor gräsmatta där man kan vara. För två hus som tar 50 respektive 100 personer så betalar vi endast 2500 kr för fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Vi tror att det blir jättebra, särskilt om det blir fint väder! Hoppas Dessutom så ligger det ju relativt nära kyrkan där vi ska gifta oss.

Aah, såg sen att du redan är gift Grattis grattis

Vi har också haft lite stiltje men nu börjar det bli dags att sätta fart. Ska försöka göra inbjudningarna nu under helgen. Måste in till Panduro i morgon... Eller vet ni något annat ställe där man kan köpa billiga otryckta kort, alltså sådana där vikkort som man skriver i själv?

• Flisa80
    MadTezz skrev 2009-01-09 21:33:22 följande:
    Hej på er alla=) Hur är det efter alla helger som har varit? Själv så har jag tappat gnisstan lite när det gäller planeringarna. Men jag ska börja nu till veckan med att att fixa cateringen, ringarna och gå igenom inbjudningarna. Köpte mig faktiskit en julklapp till mig själv strax innan jul;) En nästan 3m lång slöja=) Passa bra te klänningen.Flisa80: Vad kostade det att sätta in i VF? Måste det ha varit en profsfotograf i från en atelje som ha tagit kortet för att få sätta in i tidningen. Eller funkar det med privata bilder oxå?
    Härligt med slöjan, det blir säkert jättevackert!! Jag fattade först inte varför du skrev om annons i Värmlands Folkblad, tills jag insåg att du tolkat mitt VF fel.. Det står för vigselförättare. Inte lätt att veta. Men jag väntar med att sätta in bröllopskortet i tidningarna tills efter jag har gift mig!
  • Allez

Eftersom ni frågar så måste jag ju berätta... (det är ju ett ämne jag gärna tar upp såklart).

I söndags fyllde jag 30 och dessutom fyllde även min sambo år. Att vi delar fördelsedag är en av anledningarna till att vi är tillsammans. Vi träffades på en nyårsfest för två år sedan och att vi fyller samma dag blev ett av våra samtalsämnen under natten. Dessutom gav det oss en chans att höra av oss till varandra och gratulera bara några dgar efter festen vilket ledde till att vi träffades igen och då blixtrade det till rejält, vilket vi nog båda förstod att det skulle göra.

Nu har jag redan svamlat bort mig märker jag. I alla fall fyllde vi ju år och jag hade den stora 30:årsdagen. På förmiddagen pysslade vi i lägeneheten vi håller på att flytta in i. Sedan åkte vi till min familj och blev grattade och därefter till hans familj. Det var roligt och trevligt och dagen var liksom så speciell från början.

När vi kom hem gick jag ut och sprang, duschade och gjorde mig fin för vi skulle ut och äta. När jag var klar tog min pojkvän med mig till vardagsrummet där han hade tänt ljus och öppnat en flaska bubbel. Så bad han mig slå mig ner i soffan och han höll ett "tal" om oss och om vilken speciell dag vår födelsedag är, sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. Jag log stärre än någonsin medan tårarna bara forsade fram men jag tror jag sa JA för ringen satt plötsligt på mitt finger.

Sedan gick vi ner till stan hand i hand. Det var mörkt ute men luften var full i frostkristaller som virvlade omkring och gjorde att det såg ut som om någon strödde ett underbart glitterkonfetti på oss.

Vilken dag, den var helt underbar. Vi bara satt och fånlog på middagen.

• MyochErlend
    Allez skrev 2009-01-09 22:24:05 följande:
    Eftersom ni frågar så måste jag ju berätta... (det är ju ett ämne jag gärna tar upp såklart).I söndags fyllde jag 30 och dessutom fyllde även min sambo år. Att vi delar fördelsedag är en av anledningarna till att vi är tillsammans. Vi träffades på en nyårsfest för två år sedan och att vi fyller samma dag blev ett av våra samtalsämnen under natten. Dessutom gav det oss en chans att höra av oss till varandra och gratulera bara några dgar efter festen vilket ledde till att vi träffades igen och då blixtrade det till rejält, vilket vi nog båda förstod att det skulle göra.Nu har jag redan svamlat bort mig märker jag. I alla fall fyllde vi ju år och jag hade den stora 30:årsdagen. På förmiddagen pysslade vi i lägeneheten vi håller på att flytta in i. Sedan åkte vi till min familj och blev grattade och därefter till hans familj. Det var roligt och trevligt och dagen var liksom så speciell från början. När vi kom hem gick jag ut och sprang, duschade och gjorde mig fin för vi skulle ut och äta. När jag var klar tog min pojkvän med mig till vardagsrummet där han hade tänt ljus och öppnat en flaska bubbel. Så bad han mig slå mig ner i soffan och han höll ett "tal" om oss och om vilken speciell dag vår födelsedag är, sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. Jag log stärre än någonsin medan tårarna bara forsade fram men jag tror jag sa JA för ringen satt plötsligt på mitt finger.Sedan gick vi ner till stan hand i hand. Det var mörkt ute men luften var full i frostkristaller som virvlade omkring och gjorde att det såg ut som om någon strödde ett underbart glitterkonfetti på oss.Vilken dag, den var helt underbar. Vi bara satt och fånlog på middagen.
    åh jag blir så glad när jag läser sådant här...
    Hurra :)
    Tack för att du delar det med oss...
    Det måste varit helt underbart :)
    När blir bröllopet ??
    Kram på dej!!
  • MyochErlend
    Flisa80 skrev 2009-01-09 17:03:27 följande:
    Kalasmakarna? Vilka är det??För mig rullar det på i lagom takt. Vi är klara med de stora sakerna som lokal, kyrka, VF, frisör, catering och kläder. Återstår ringen! Ja och så håller vi på med inbjudningarna nu...
    Kalasmakarna är en cateringfirma från gräsmark som de rekomenderade på rottneros...

Jag känner att jag har en steg att ta nu med inbjudningarna...
    usch... jag känner att jag egentligen inte vill ta tag i dem för jag är ingen sån pysselmänniska...

Någon som har ngt tips???
  • Maliinka

Allez, låter helt underbart romantiskt

MyochErlend
    Inbjudningskort behöver väl egentlien inte vara så "spacade" och unika? Finns det inte färdigköpta att köpa, som det gör till dop t.ex? Där man bara fyller i datum, plats o.s.v.?

• Allez

Ha ha, det var extremt romantiskt.

Datum för bröllop har vi inte bestämt men jag gissar på nästa vinter.

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5