• Flisa80

Kalrstadbrudar del 5

Kalasmakarna? Vilka är det??

För mig rullar det på i lagom takt. Vi är klara med de stora sakerna som lokal, kyrka, VF, frisör, catering och kläder. Återstår ringen! Ja och så håller vi på med inbjudningarna nu...

• Flisa80
    MadTezz skrev 2009-01-09 21:33:22 följande:
    Hej på er alla=) Hur är det efter alla helger som har varit? Själv så har jag tappat gnisstan lite när det gäller planeringarna. Men jag ska börja nu till veckan med att att fixa cateringen, ringarna och gå igenom inbjudningarna. Köpte mig faktiskit en julklapp till mig själv strax innan jul;) En nästan 3m lång slöja=) Passa bra te klänningen.Flisa80: Vad kostade det att sätta in i VF? Måste det ha varit en profsfotograf i från en atelje som ha tagit kortet för att få sätta in i tidningen. Eller funkar det med privata bilder oxå?
    Härligt med slöjan, det blir säkert jättevackert!! Jag fattade först inte varför du skrev om annons i Värmlands Folkblad, tills jag insåg att du tolkat mitt VF fel.. Det står för vigselförättare. Inte lätt att veta. Men jag väntar med att sätta in bröllopskortet i tidningarna tills efter jag har gift mig!
  • Flisa80

Mirri: Jodå, inbjudningarna ligger så fint på vårt vardagsrumsbord... Vi har gjort kanske 6 st helt klara och de övriga 44 är nästan klara. Sedan är det kuverten kvar... Funderar på hur vi ska göra med dem, skriva för hand (blä, tråkigt) eller klistra på etiketter... Kanske så fast med nåt färgat papper under... På något sätt vore det ju kul att göra kuvertet lite extra, fast bara liiite. Har lagt ner tillräckligt med jobb på dem som det är. Ska alldeles strax lägga in ett par bilder. Titta gärna och säg vad du tycker.

Ja det gäller ju alla, titta gärna in i mitt galleri och se mina inbjudningar och tyck till.

• Flisa80
    Mirri skrev 2009-01-16 12:52:47 följande:
    MyochErlend: Jag inboxar dig istället så behöver inte hela tråden fördjupa sig i Rottnerosdetaljer Flisa: Inbjudningarna blev jätte fina verkligen. Kan man inte skriva ut adresserna till kuveret i något trevligt typsnitt och sedan printa det på färgat papper i någon färg ni redan tar upp i inbjudningen, klippa ut adressen och klistra på kuvertet?Vi skrev adresserna på kuvertet med guldpenna och embossade ett hjärta uppe i vänstra hörnet. På baksidan satte vi ett sigill i guld (finns på panduro) med hjärtan på.
    Tack så mycket! Jag tror nog att vi kommer att göra så ungefär med kuverten som du skriver, det kan nog blir bra. Tack för tipset!!
  • Flisa80

Överstebostaden? Nej jag är ledsen, det känner jag inte ens igen....

Nu här? Välkommen! När är det dags?

• Flisa80
    Mirri skrev 2009-01-19 23:06:36 följande:
    [citat]
    Flisa: Det tror jag kan bli jätte snyggt. Lova visa bilder sen på hur du gjorde *nyfiken*

I promise!!
  • Flisa80

EmmaCaroline: Porslinet på Träfotre är just nu den enda som grämer mig lite med att vara där. Ja jag vet att det egentligen inte spelar någon större roll ,em du hare verkligen rätt när du säger att det inte är tjusigt. Tycker det är så trist som ett porslin kan bli... Men frågan är om det är värt nästan 3000 kronor att hyra....vem bryr sig om porslinet egentligen?! Ahh...vill hyra men tycker det är onödigt!

• Flisa80

Tyvärr inte, jag har inte ens nån kompis eller släkting eller ens bekant som kan göra frisyrer...så vi får snällt betala... Hoppas du hittar något bra!

• Flisa80

Hej tjejer!! (Har vi någon man här inne?)

Jag undrar vilken florist ni ska eller har valt??!!
    Det börjar bli dags att tänka på det nu, har jag kommit på...
    Behöver lite tips eftersom jag inte bor i Karlstad längre...

• Flisa80
    starlet2 skrev 2009-02-09 15:09:33 följande:
    Vi har en släkting som ska göra våra blomsterarrangemang. Jag skulle annars rekommendera Nya Drakes i Mitticity eller Rosenhill (Sjukhuset). Har både sett och hört att båda är bra på att göra brudbuketter. De är dessutom mycket trevliga och hjälpsamma.
    Tack så mycket för tipsen!

Någon annan?
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5