• Flisa80

Kalrstadbrudar del 5

Det är så tyst här inne, var är ni??

• Flisa80

Fanasis: Våra gäster får ta sig från kyrka till lokal och hem själva. Har faktiskt aldrig varit på bröllop där brudparet står för buss och då har jag ändå varit på ett femton-tal bröllop. Nej, det är en kostnad vi inte fixar.

23 maj: Vi har inte bestämt meny än. Vi har bokat cateringfirma, men ska träffa dem längre fram och bestämma. Vi tänker sätta en budget eller ett tak och säga vissa saker som vi vill ha med i vår meny och sedan föreslår de någonting utifrån det. Tror jag blir bra.

• Flisa80

Nej tyvärr, definitivt inte i arvikatrakten...

• Flisa80

Vi ska vara i stadshotellet, fast inte i bröllopssviten, den vara inte ledig. Vi ska ha Tage Erlander-sviten(!) som är ett dubbelrum delux, två rum ihopslagna till ett... Modern inredning men man kan även få ett likadant rum i gustavians stil. Utsikt mot klarälven med balkong...
    1100:-

Vi bokade även ett "love-paket" som det så smått sliskigt heter. Då ingår champagne, choklad, frukt, rosor, frukost på sängen eller frukostbuffé, morgontidning och sen utcheckning fram till kl. 18.
    500:-

Vi tror det blir toppen.

• Flisa80

Nej, det är för oss båda två. Tack och lov!

• Flisa80
    Pearldrop skrev 2009-02-12 12:26:24 följande:
    Halloj!Guu vad LÄNGESEN jag var in här!En helt ny tråd till os karlstadsbrudar!Många nya säkert också tror jag???wow, kul :)Hur är läget med er då??
    Kul att se dig här igen, det har varit lite segt här inne men jag har alla förhoppningar om att det kommer att dra igång här nu igen!! Eller hur??? Jag har inte heller varit speciellt frekvent, men när man har legat hemma sjuk i en vecka så är detta ett bra tidsfördriv.
  • Flisa80

Jag efterfrågar fler tips på florist!!!

Har fått tips om Drakes och Rosehill (sjukhuset).

Fler??

• Flisa80

Min pappa känner två som äger en var sin T-ford och det kändes perfekt. Sen visade det sig att de bara var tvåsitsiga oc att vi då var tvungna att köra själva. Det är ju inget problem i sig men tydligten är det inga vanliga bilar så som vi är vana, så körsättet är annorlunda, så vi kan inte köra dem. Pappa har dock ansvaret på bilden så jag vet inte vad det blir. Vet bara att vi har alternativet merca-cab som vänner till oss har, men om det blir plan a eller plan b, det vet jag inte...

Men, vi tycker inte att det är värt flera tusen för att hyra limo eller sånt, så nåt vi kan låna eller åtminstonde billigt. Hoppas jag.

• Flisa80

Idag har jag förmodligen (!) bestämt mig för ringen. Finns i mitt galleri. Inga konstigheter egentligen, klassiker. En sån som jag alltid har velat ha, den såg snyggast ut ihop med min förlovningsring. Har dock inte bestämt storlek än, den på bilden var snyggast men i dyraste laget. Min blivande tycker dock att vi ska strunta i det, och det är ju bra.

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5