• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Boomtown
    Nightingale skrev 2009-01-25 22:17:31 följande:
    Kontakta min fotograf, inte omöjligt att hon gör det. jennie-leeart.com
    Redan gjort för ett par dagar sen men hon har inte svarat. Såg ditt tidigare inlägg att du rekommenderade henne
    Hur mycket kostar hon?
  • Nightingale
    Boomtown skrev 2009-01-25 22:25:07 följande:
    Redan gjort för ett par dagar sen men hon har inte svarat. Såg ditt tidigare inlägg att du rekommenderade henne Hur mycket kostar hon?
    Jag vet inte vad hon kostar. Det är en kompis till mig, så hon fotade gratis! jag ska be henne kolla fotomailen, vet att hon har mkt nu!
  • MadTezz

Är det någon som har erfarenhet av någon billig kemtvätt affär i karlstad? Som kan fixa till brudklänningen och stryka slöja?

• Melisabeth

Vart gör ni smink och hår?
    Eller har ni nått ställe att rekommendera?

Om ni nu inte tänkt göra det själva

• Hoppfull2008

Jag såg att någon frågade efter bra solist till sitt bröllop i Värmland (tror det va i Grums) och jag kan starkt rekommendera Åsa Ekelund. Hos sjöng på vårt bröllop med pianokomp och det va så otroligt vackert! Ingen kunde hålla lipen jag lovar.

Sen har jag lovat återkomma när jag fått min håruppsättning gjord med ett utlåtande. Jag gjorde håret hos Ramadan på Salong Moda på Orrholmen. Hade en jätteskön och lugn morgon/förmiddag på min bröllopsdag där och mitt hår blev fantastiskt! Hur nöjd som helst. Och det va BILLIGT. Betalade 1500kr och han höll på med mig i ca 2,5h. Han fixade min tärna också (hon betalade själv) och även hon blev jättefin, och jag klädde på mig hos dem och en kompis till va med och gjorde min sminkning.
    Rekommenderas starkt!

• MadTezz

Det var jag det som startade en tråd om solist=) Men vi vet inte än hur vi ska göra med det. Funderar även på att ev. ha en cd som spelar. Men tack för tipset!! =)

Funderar...Är det någon som vet om klädtjänst hyr ut herrkläder? I såfall vad koster de på ett ungefär? Vad ingår?
    Funderar även om ni vet vad hon tar för att sy upp klänning, då den är något för lång?

• starlet2
    MadTezz skrev 2009-01-31 17:25:51 följande:
    Det var jag det som startade en tråd om solist=) Men vi vet inte än hur vi ska göra med det. Funderar även på att ev. ha en cd som spelar. Men tack för tipset!! =)Funderar...Är det någon som vet om klädtjänst hyr ut herrkläder? I såfall vad koster de på ett ungefär? Vad ingår?Funderar även om ni vet vad hon tar för att sy upp klänning, då den är något för lång?
    Klädestjänst hyr inte ut några kläder längre. Däremot finns det herrkläder att hyra på Karlstads högtidskläder på Rudsvägen på Norrstrand. Kommer tyvärr inte ïhåg vad det kostade, men har för mig att det inte var jättedyrt.

Jag har min klänning inlämnad nu på klädestjänst, som ska läggas upp och tas in lite i överdelen. Hon har satt ett cirkapris på 700kr. Jag tidigare frågade vad det kostade att lägga upp och ev. ta bort släp så sa de ca300-500kr. Vet inte när du ska gifta dig, men det är bra om du lämnar in klänningen lång tid i förväg eftersom de snart har fullt upp med alla studenklänningar som ska sys. Jag lämnade in min klänning för en månad sen och har inte hört något än.
  • MadTezz

Oki. Ska kontakta högtidskläder och höra med dom. Det var även bra att du skrev att man ska lämna in klänningen i tid för uppläggning, behöver ev. sy in klänningen något. Fick lite panik nu=) Vi gifter oss samma helg som studenten. 13 Juni. Och jag har inte köpt några skor än, så jag vet ju i och för sig inte om det behövs att sy upp den....

• starlet2

MadTezz: Lycka till! Jag tyckte det var svårt att hitta några fina skor i bröllopsbutikerna. Köpte mina på www.pernillasbrudbutik.se där man kan beställa färg och klackhöjd. Men det kommer säkert in fina vårskor snart i butikerna. Jag gifter mig i slutet på april så jag ville inte vänta.

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5