• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Flisa80

Nej, det är för oss båda två. Tack och lov!

• Happy Bride

OJ, det var inte alls dyrt! =)

• Pearldrop

Halloj!

Guu vad LÄNGESEN jag var in här!
    En helt ny tråd till os karlstadsbrudar!

Många nya säkert också tror jag???
    wow, kul :)

Hur är läget med er då??

• Flisa80
    Pearldrop skrev 2009-02-12 12:26:24 följande:
    Halloj!Guu vad LÄNGESEN jag var in här!En helt ny tråd till os karlstadsbrudar!Många nya säkert också tror jag???wow, kul :)Hur är läget med er då??
    Kul att se dig här igen, det har varit lite segt här inne men jag har alla förhoppningar om att det kommer att dra igång här nu igen!! Eller hur??? Jag har inte heller varit speciellt frekvent, men när man har legat hemma sjuk i en vecka så är detta ett bra tidsfördriv.
  • Flisa80

Jag efterfrågar fler tips på florist!!!

Har fått tips om Drakes och Rosehill (sjukhuset).

Fler??

• Fanasis

Jag var luddig i min fråga om transport från kyrkan. Jag tänkte närmast på hur ni,dvs brudparet, tar er mellan kyrkan och festlokalen?

Det känns lite trist att sätta sig i sin vardagsbil. Hur gör ni??

• starlet2

Vi har en släkting som känner någon som har en "finare bil" som ska köra oss till kyrkan och festen.

• Flisa80

Min pappa känner två som äger en var sin T-ford och det kändes perfekt. Sen visade det sig att de bara var tvåsitsiga oc att vi då var tvungna att köra själva. Det är ju inget problem i sig men tydligten är det inga vanliga bilar så som vi är vana, så körsättet är annorlunda, så vi kan inte köra dem. Pappa har dock ansvaret på bilden så jag vet inte vad det blir. Vet bara att vi har alternativet merca-cab som vänner till oss har, men om det blir plan a eller plan b, det vet jag inte...

Men, vi tycker inte att det är värt flera tusen för att hyra limo eller sånt, så nåt vi kan låna eller åtminstonde billigt. Hoppas jag.

• Fanasis

Vi är verkligen inga limo personer :o), så det är inte ens ett alternativ.

Vi funderar på tandemcykel, men då riskerar man att förstöra klänningen, så det blir nog inte så...

Så mer tips är önskvärt..

• Nightingale

Jag säger oxå Drakes som tips på florist.

De fick fria händer av mig, det enda jag sa var spretigt och rosa. Det blev kanonbra!!

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5