• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Allez

Jag vet ungefär vad jag vill ha. Vi la krutet (och pengarna) på förlovningsringarna som är ganska breda och därför blir det nog något enkelt som vigselring.

• Pearldrop
    Boomtown skrev 2009-02-23 21:08:06 följande:
    MaliinkaPå Apertin kosrat det också 600 per person att sova över men det finns inga sådana krav. Bara avgiften på 3500 kr. Där i Säffle finns det inte vatten nära. Det är mycket billigare där för dom har ingen avgift. Det är jättefint där men jag har lite åsikter om servicen där, neg.Hör av dig om du vill ha mer info
    Kan du berätta lite mer om säffe?
    om d uredan gjort det och missat det så ber jag om ursäkt ;)
    är int elika aktiv som tidigare å kan ha missat det!

hur är läget med alla då???
    vad tyckte ni om "vårt bröllop i era händer?"
  • Pearldrop

Happy Bride skrev 2009-02-28 13:45:38 följande:

Har fått problem angående våran transport på bröllopsdagen! Bilen som vi skulle ha hinner inte bli färdig innan bröllopet.Är det någon som vet någon uthyrningsfirma som hyr ut tex. limousine eller någon annan form av bil i värmland? Helst nära karlstad, Arvika,Grums Säffle. Har lite pnaik eftersom den är studentveckan vi gifter oss och risken finns att de flesta bilar är uthyrda.Kan någon hjälpa oss?
    Mitt gamla vanliga tips är veteranklubbar!
    Min pappa äger en jättefin, rosa å vit desoto. Dock vet jag inte om den hinner bli kar till studenten? Den är nylackerad å han håller på å sätter dit div. krom osv nu!
  • Boomtown
    Pearldrop skrev 2009-03-15 21:38:42 följande:
    Kan du berätta lite mer om säffe?om d uredan gjort det och missat det så ber jag om ursäkt ;)är int elika aktiv som tidigare å kan ha missat det!hur är läget med alla då???vad tyckte ni om "vårt bröllop i era händer?"
    Hej!

Klart jag kan berätta lite om Säffle herrgård, Knusesund tror jag det heter. Morsan gifte sig där och vi var ett sällskap på ca 15 personer. Vi fick hela herrgården för oss själva. Jag tror att vi bara betalade för maten, jag kan kolla upp det. Hela herrgården är underbart vacker, man kan välja olika rum/salar att vara i beroende på hur många man är eller efter vilket rum man tycker är finast. På övervåningen tog dom kort på brudparet. Asfina kort för inredningen är ju superb. Det är ju ett väldigt prisvänligt alternativ för ett så vackert ställe. Men det fanns lite småsaker man störde sig på. Servitrisen serverade mig först istället för bruden, inte hela världen men morsan störde sig. När vi hade vår födelsedagsfest där så var det uppenbarligen väldigt jobbigt och irriterande att vi ville dela upp notan. Sånt förstör ju stämningen. Sura kärringar gillar jag inte. Men de är ju lite trevligare när det vankas bröllop. Vad har ni för planer annars?
  • Pearldrop

Vi hade tänkt gifta oss 08, men ändrade för vi vill hinna spara till ett bröllop som blir som vi vill, inget superfanchy, men så man slipper knussla iaf ;)

Så jag har inget datum att planera emot vilket gör att jag samlar på sig så många idéer man kan, sparar i små mappar på datorn osv.

Det vi hade tänkt var att ha Kyrka i Borgvik, det sätmmer än och sen evt använda LA'A, dvs en festlada som finns i närheten i Borgvik. Men har inte varit in i den eller kollat upp irser, dock hört om andra sdom gift sig där osv.

Det verkar som de behöver mer serviceintiktad och utbildad personal i Säffle där ;)

Tack för infon :D

• Allez

Hej på er.

Idag har jag gjort mitt första inköp av något som har med bröllopet att göra. Vi hoppas på att samla på oss saker lite då och då och på så sätt sprida ut utgifterna under tiden fram till bröllopet.

Förut har jag mest bara tittat, tänkt att sakerna kanske passat men inte köpt. Idag på IKEA slog vi till på ett gäng lakarn för 15 spänn/st. Visst, de är lite genomskinliga men vi tyckte att det var ett billigt och bra alternativ till dukar. Vi har en rätt stram budget och det finns andra saker att prioritera. Hittade även servetter.

Nu känns det som om vi är på gång på riktigt.

• Flisa80

Idag har min blivande skrivit ingångsmarchen som vi ska ha till vårt bröllop. (Ja, det är ju inte alls någon march, men det kallas kanske så ahr jag fått för mig.) Himmel vad jag blev rörd. Jag blundade medan jag lyssnade och föreställde mig hur kyrkdörrarna öppnades...och när låten var slut så rann tårarna. Jag är så stolt över min man som är så begåvad! (Sorry, nu skryter jag!) Nu känns det verkligen att det är nära....

• Allez

Flisa, du har rätt att skryta, det måste vara underbart.

• Flisa80
    Allez skrev 2009-03-20 21:36:57 följande:
    Hej på er.Idag har jag gjort mitt första inköp av något som har med bröllopet att göra. Vi hoppas på att samla på oss saker lite då och då och på så sätt sprida ut utgifterna under tiden fram till bröllopet.Förut har jag mest bara tittat, tänkt att sakerna kanske passat men inte köpt. Idag på IKEA slog vi till på ett gäng lakarn för 15 spänn/st. Visst, de är lite genomskinliga men vi tyckte att det var ett billigt och bra alternativ till dukar. Vi har en rätt stram budget och det finns andra saker att prioritera. Hittade även servetter.Nu känns det som om vi är på gång på riktigt.
    Jag håller med om att det känns att man är på gång när man börjar att göra inköp. Hittade också servetter nyss, som passade helt perfekt till hur vi tänker oss dukningen. Nu är jag inne i ljus-tänkande. Hur många per bord, osv....
  • Pearldrop

Man kan ju ha "pappersdukar" under lakanen, så lyser itne själva borden igenom samtidigt som lakanen gör att det känns som duk igenom alltihop :)

Jag vill okså börja handla :D
    men det blir mest renoveringssaker till huset hehe

Allez skrev 2009-03-20 21:36:57 följande:
    Hej på er.Idag har jag gjort mitt första inköp av något som har med bröllopet att göra. Vi hoppas på att samla på oss saker lite då och då och på så sätt sprida ut utgifterna under tiden fram till bröllopet.Förut har jag mest bara tittat, tänkt att sakerna kanske passat men inte köpt. Idag på IKEA slog vi till på ett gäng lakarn för 15 spänn/st. Visst, de är lite genomskinliga men vi tyckte att det var ett billigt och bra alternativ till dukar. Vi har en rätt stram budget och det finns andra saker att prioritera. Hittade även servetter.Nu känns det som om vi är på gång på riktigt.
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5