• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Flisa80

Hörrni!
    Vad ska man ha för underkjol egentligen??
    Jag vill inte ha en kjol som svänger fram och tillbaka som en pendel...är det en vanlig tyllunderkjol jag ska ha då? (Finns det?)

Vad tror ni passar bäst till min klänning?

• Boomtown

Flisa80:

Jag tror nog att tyllunderkjol passar bäst. Jag ska också ha det. Dom skulle få in det på brudaffären som ligger på sundsta. hon skulle på bröllopsmässan först i feb. Så jag ska dit och testa.

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-02-27 16:53:59 följande:
    Flisa80:Jag tror nog att tyllunderkjol passar bäst. Jag ska också ha det. Dom skulle få in det på brudaffären som ligger på sundsta. hon skulle på bröllopsmässan först i feb. Så jag ska dit och testa.
    Ja men jag har också fått för mig att en tyllkjol skulle passa bäst, så då är det kanske så. Får prova mig fram kanske när klänningen väl kommer!

Är nyligen hemkommen från en Håkan Hellström konsert och är lycklig! Han måste vara den raraste människa som finns...
  • Happy Bride

Har fått problem angående våran transport på bröllopsdagen! Bilen som vi skulle ha hinner inte bli färdig innan bröllopet.

Är det någon som vet någon uthyrningsfirma som hyr ut tex. limousine eller någon annan form av bil i värmland? Helst nära karlstad, Arvika,Grums Säffle.
    Har lite pnaik eftersom den är studentveckan vi gifter oss och risken finns att de flesta bilar är uthyrda.
    Kan någon hjälpa oss?

• Allez

Sådär, nu har vi varit och kollat på kyrka och festlokal så nu blir det att boka dom senare i veckan.

• Candelight

Freesun gör jättefina naglar tycker jag. Jag gör mina där. Man kan välja om man vill ha lite glittrigt istället för det franska vita.

starlet2 skrev 2009-02-23 09:45:14 följande:
    Är det någon som har tips på var man kan fixa naglarna inför bröllopet till ett bra pris??
  • Candelight

Hej!

I Karlstad finns ett ställe som heter Café Översten (Klara herrgård kanske?) Det är som en gammal byggdnad för någon högt uppsatt militär under regementets glansdagar. Den har en strand och jättefin trädgård. Vandrarhem finns i anslutning och de tar in 50 personer. Kostar 2000 att hyra och vi funderar på det...

/Candeligt

• Melisabeth
    Candelight skrev 2009-03-05 12:47:22 följande:
    Hej! I Karlstad finns ett ställe som heter Café Översten (Klara herrgård kanske?) Det är som en gammal byggdnad för någon högt uppsatt militär under regementets glansdagar. Den har en strand och jättefin trädgård. Vandrarhem finns i anslutning och de tar in 50 personer. Kostar 2000 att hyra och vi funderar på det.../Candeligt
    Finns det någon sida/länk eller någonstans man kan läsa om det?
  • Allez

Idag har vi bokat Grava kyrka och Träfotere, någon annan som har det upplägget?

• Melisabeth
    Allez skrev 2009-03-05 17:17:23 följande:
    Idag har vi bokat Grava kyrka och Träfotere, någon annan som har det upplägget?
    Vi har kyrkan, men inte gården
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5