• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Flisa80

EmmaCaroline: Porslinet på Träfotre är just nu den enda som grämer mig lite med att vara där. Ja jag vet att det egentligen inte spelar någon större roll ,em du hare verkligen rätt när du säger att det inte är tjusigt. Tycker det är så trist som ett porslin kan bli... Men frågan är om det är värt nästan 3000 kronor att hyra....vem bryr sig om porslinet egentligen?! Ahh...vill hyra men tycker det är onödigt!

• Maliinka

EmmaCaroline, tack för tipset om porslin. Vill gärna veta allt om er fest på Träfotere Hur många var ni? Hade ni gående eller sittande bord, utnyttjade ni utomhusmiljön? Några tips?

Vet att det var någon annan här som också haft sin bröllopsfest på Träfotere, frågar dig samma sak

• Mirri

MyochErlend: Jag har lite fullt upp nu med jobb och konserter och grejer men jag mailar dig lite bilder på lokalen och så så snart jag hinner.

Lecia: Be att få komma och titta på lokalen då om ni undrar hur det ser ut. Det måste ju finnas någon ansvarig som kan visa er runt och svara på frågor och ge tips på hur folk brukar ställa bord och sånt. Men om ni inte är så många finns det ju fler lokaler man kan titta på om ni inte blir nöjda med överstebostaden.

Night: What!!? Är det sant!? Jag trodde verkligen att hon jobbade som fotograf. Men uppenbarligen kommer man långt med lite talang, bra kamera och bra photoshop kunskaper för redigering. Cooolt!

• Lecia

Mirri: Vi har kikat nu och lokalen lämpade sig snarare för max 40 pers...har några andra lokaler på g oxå :)

• MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-22 12:24:30 följande:
    MyochErlend: Jag har lite fullt upp nu med jobb och konserter och grejer men jag mailar dig lite bilder på lokalen och så så snart jag hinner. Lecia: Be att få komma och titta på lokalen då om ni undrar hur det ser ut. Det måste ju finnas någon ansvarig som kan visa er runt och svara på frågor och ge tips på hur folk brukar ställa bord och sånt. Men om ni inte är så många finns det ju fler lokaler man kan titta på om ni inte blir nöjda med överstebostaden. Night: What!!? Är det sant!? Jag trodde verkligen att hon jobbade som fotograf. Men uppenbarligen kommer man långt med lite talang, bra kamera och bra photoshop kunskaper för redigering. Cooolt!
    ja..gör det när du hinner :)
    super tack :)
  • Lecia

Jag tar gärna emot tips på festlokal i Karlstad med omnejd. Lokalen skall ta 60 gäster....börjar bli lite orolig att vi ska stå utan.

• Boomtown

Är det någon som vet om frisörskolan kan ställa upp och göra håruppsättning eller har tips på någon annan med riktigt budgetpris?? Försöker att få ner alla avgifter

• Flisa80

Tyvärr inte, jag har inte ens nån kompis eller släkting eller ens bekant som kan göra frisyrer...så vi får snällt betala... Hoppas du hittar något bra!

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-01-23 22:25:50 följande:
    Tyvärr inte, jag har inte ens nån kompis eller släkting eller ens bekant som kan göra frisyrer...så vi får snällt betala... Hoppas du hittar något bra!
    Tråkigt att behöva vända på varenda krona. Tack för att du svarade. Ingen annan som vet?

Ingen som vet en väldigt duktig hobbyfotograf som kan ställa upp?
    Jag har pris på 4500 kr vilket nog kan räknas som ganska bra men tyvärr så måste jag dra ned på det betydligt
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5