• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • MyochErlend
    Allez skrev 2009-04-03 10:48:11 följande:
    Jag måste berätta något knasigt. Var hos mina föräldrar igår en sväng. Plötsligt plockade pappa fram en säck med 7 stora fina dukar som han köpt till mig för 15 kronor styck på någon utförsäljning efter en finrestaurang eller något. Att min pappa skulle köpa dukar är liksom helt overkligt men tydligen kan ett bröllop få många människor att bli lite konstiga.Nu ska ag byta mina lakarn mot hans dukar. Vi betalade ju lika mycket. Lakarna är det ju bara att färga och vips har man ammas material till snygga trasmattor.Det var även en stor lättnad att mamma (efter att pappa plockat fram dukarna) började ställa tusen frågor om bröllopet för hon har inte sagt ett ord tidigare. Jag trodde hon ställde sig negativ till det hela.
    Åh så kul :)
    ja..det är så roligt när folk bli poitivt intresserade :)
    Mammam och pappa är så intreserade (men inte för mycket) ...
    De fixar, ringer och ordnar... :)
    Jag blir hel varm i hjärtat :)
  • Nightingale

Vi hade en lokal helt i furu, det funkade jättebra att hänga upp lakan på kortsidan bakom oss och sen dekorera med ljusslingor lite varstans. Blev kanonsnyggt! Jag tänkte inte ens på furukänslan! Hade ljus och värmeljus precis överallt!

• Flisa80
    Allez skrev 2009-04-03 10:48:11 följande:
    Jag måste berätta något knasigt. Var hos mina föräldrar igår en sväng. Plötsligt plockade pappa fram en säck med 7 stora fina dukar som han köpt till mig för 15 kronor styck på någon utförsäljning efter en finrestaurang eller något. Att min pappa skulle köpa dukar är liksom helt overkligt men tydligen kan ett bröllop få många människor att bli lite konstiga.Nu ska ag byta mina lakarn mot hans dukar. Vi betalade ju lika mycket. Lakarna är det ju bara att färga och vips har man ammas material till snygga trasmattor.Det var även en stor lättnad att mamma (efter att pappa plockat fram dukarna) började ställa tusen frågor om bröllopet för hon har inte sagt ett ord tidigare. Jag trodde hon ställde sig negativ till det hela.
    Men så rart att din pappa köpte dukar!!!
  • starlet2

Shit! är bara tre veckor kvar nu till bröllopet. Tror att det mesta är färdigt nu, men börjar bli nervös. Är rädd att jag ska glömma bort någonting...

Fick min möhippa i helgen som började med ett brev med instruktioner att hämta champagne, jordgubbar och ögonbindel i källaren. Fick med förbundna ögon åka bil och hamnade på skönhetssalong där mina vänner väntade med plockmat och champagne, senare vidare på restaurang och dans. Hade en "lugn" och trevlig kväll som jag hade hoppats på (är lite för gammal för att sälja pussar på torget

Är väl inte så lång kvar för vissa andra som hänger på tråden har jag för mig. Är det någon som gifter sig i maj eller är det juni som gäller här näst?

• Boomtown

hoho allihop

Har ni fixat fotograf? Jag är överlycklig. Jag har hittat en fotograf som åker till Karlstad+foto+provbilder för endast 900 kr!
    Äntligen något som kostar lite mindre än vad jag har tänkt mig

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-04-08 14:18:29 följande:
    hoho allihopHar ni fixat fotograf? Jag är överlycklig. Jag har hittat en fotograf som åker till Karlstad+foto+provbilder för endast 900 kr!Äntligen något som kostar lite mindre än vad jag har tänkt mig
    What??

Vem i hela friden har du hittat då??? Och var är provbilder???
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-04-08 14:34:26 följande:
    What??Vem i hela friden har du hittat då??? Och var är provbilder???
    Får man skriva namnet här? Han är proffesionell med eget företag i Grums. Kan återkomma med namn om jag får. Provbilder är de små bilderna du får som kan vara kanske 15 gånger 15 cm eller nåt. Och en del får man ju inte det av eller så har jag fått betala 50 kr styck
  • Allez

starlet2, låter som en trevlig möhippa.

• Fanasis

Fotograf så billigt!

Jag vill gärna också veta vem det är.

Vi gifter oss den 30 maj, och just idag så insåg jag att det faktiskt inte alls är länge kvar, så nu hamnade nerverna utanpå!!! Vi har varit lugnt tillbakalutade... nu har tiden sprungit ikapp oss. aouch....

• Boomtown

Flisa80 och Fanasis!

Nu har jag inboxat er om fotografen.

• Valkyria84

Jag tror att vi har samma fotograf!! Han verkar vara jätte duktig, har hört mycket positivt om honom i alla fall =) Och så är han billig!

Boomtown skrev 2009-04-08 14:39:39 följande:
    Får man skriva namnet här? Han är proffesionell med eget företag i Grums. Kan återkomma med namn om jag får. Provbilder är de små bilderna du får som kan vara kanske 15 gånger 15 cm eller nåt. Och en del får man ju inte det av eller så har jag fått betala 50 kr styck
  • Valkyria84

Hallå alla goa värmlänningar! Tror jag har skrivit här förut=) Tänkte bara säga hej och höra hur det går för er??
    Vi gofter oss 6 juni och jag känner mig väldigt trygg och förberedd just idag. Men det är olika från dag till dag, ena dagen är jag stressad och andra lugn som filbunke =)
    Någon här som gifter sig i hyttruinen i borgvik/grums? Vi gör det!! Är ju så vackert där!!!

• Boomtown

Valkyria:

Så ni ska gifta er i hyttruinen? Har ni någon reservplan ifall det regnar? Ni kommer ju få det jättemysigt. Vi var också inne på det, men nu blir det Apertin istället.

Gick ni igenom hur ni ville ha bilderna vid bokningstillfället? Jag ska nog boka till veckan.

• Valkyria84

Nej vi har faktiskt ingen back up plan om det regnar, förutom ett partytält 3x3 m till oss, som vi ska så under även om det är sol. De senaste 4-5 åren har det vart strålande sol 6 juni så jag hoppas att det är det i år igen =S
    Apertin är ju också fantastiskt vackert. Funderade på det också men de var för dyra för oss. Men det är väldigt fint och underbar god mat! Vi firade vår 8års dag där och det var super romantiskt och god mat=)

Nej vi har inte gått igneom hur vi vill ha det med fotografen än men jag kommar att ta med bilder. Han är verkar vara väldigt noga med att vi får det som vi vill. När gifter ni er??

Boomtown skrev 2009-04-08 20:31:21 följande:
    Valkyria:Så ni ska gifta er i hyttruinen? Har ni någon reservplan ifall det regnar? Ni kommer ju få det jättemysigt. Vi var också inne på det, men nu blir det Apertin istället.Gick ni igenom hur ni ville ha bilderna vid bokningstillfället? Jag ska nog boka till veckan.
  • Boomtown
    Valkyria84 skrev 2009-04-08 21:04:12 följande:
    Nej vi har faktiskt ingen back up plan om det regnar, förutom ett partytält 3x3 m till oss, som vi ska så under även om det är sol. De senaste 4-5 åren har det vart strålande sol 6 juni så jag hoppas att det är det i år igen =S Apertin är ju också fantastiskt vackert. Funderade på det också men de var för dyra för oss. Men det är väldigt fint och underbar god mat! Vi firade vår 8års dag där och det var super romantiskt och god mat=)Nej vi har inte gått igneom hur vi vill ha det med fotografen än men jag kommar att ta med bilder. Han är verkar vara väldigt noga med att vi får det som vi vill. När gifter ni er??
    Vi gifter oss den 3 okt. Vi kommer att ha vigseln i parken med efterföljande brudskål. Sen kommer det att vara frivilligt att äta på restaurangen till självkostnadspris med oss. Det är vår budgetlösning på vårt drömbröllop. Vi får hålla tummarna på att det blir uppehåll. Ska ni vara i sockenstugan efteråt?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-04-08 19:38:53 följande:
    Flisa80 och Fanasis!Nu har jag inboxat er om fotografen.
    Tack!
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5