• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Flisa80
    Allez skrev 2009-03-05 17:17:23 följande:
    Idag har vi bokat Grava kyrka och Träfotere, någon annan som har det upplägget?
    Vi har kyrkan. Vi har Träfotre.
  • Allez

Skönt att höra att man inte valt helt galna ställen. Har inte ens varit inne på Träfotre men bokade det för det var fint på utsidan och låg bra till.

• Flisa80
    Allez skrev 2009-03-05 20:57:11 följande:
    Skönt att höra att man inte valt helt galna ställen. Har inte ens varit inne på Träfotre men bokade det för det var fint på utsidan och låg bra till.
    Personligen så tycker jag att det är ganska trist inuti, ett stort rum men små pyttefönster med fula gardiner (!) och allt i furu. Jag hatar furu. Men jag är samtidigt ÖVERTYGAD om att det kommer att bli fantastiskt vackert när dukningen är på plats...
  • Allez

Trist på insidan har jag inget emot att det är. Då syns det bättre att man piffar upp det.

Egentligen handlar det nog om att det ska vara nära, praktiskt och mysigt för oss. Vi ska vara där på vintern så det kommer vara rejält mörkt och mysigt kan jag tänka.

• Lecia
    Candelight skrev 2009-03-05 12:47:22 följande:
    Hej! I Karlstad finns ett ställe som heter Café Översten (Klara herrgård kanske?) Det är som en gammal byggdnad för någon högt uppsatt militär under regementets glansdagar. Den har en strand och jättefin trädgård. Vandrarhem finns i anslutning och de tar in 50 personer. Kostar 2000 att hyra och vi funderar på det.../Candeligt
    vi ska ha vår bröllopsfest där i maj! tror det blir jättefint!
  • Flisa80
    Allez skrev 2009-03-06 16:38:38 följande:
    Trist på insidan har jag inget emot att det är. Då syns det bättre att man piffar upp det.
    Mycket bra sagt!! Det ska jag fokusera på!!!!!
  • Candelight
    Melisabeth skrev 2009-03-05 13:04:44 följande:
    Finns det någon sida/länk eller någonstans man kan läsa om det?
    Jag tror inte de har en hemsida men ring till Peter Ullman, han är ansvarig: 054-15 38 49
  • Melisabeth
    Candelight skrev 2009-03-08 10:39:38 följande:
    Jag tror inte de har en hemsida men ring till Peter Ullman, han är ansvarig: 054-15 38 49
    Aha, det var inte så aktuellt, vi har lokal - var mest nyfis på hur där ser ut - men tack ändå
  • Flisa80

Nu har vi betalat handpenningen på ringen så den är beställd. Känns otroligt skönt att ha bestämt sig. Inte ett svårt val ringmässigt, men kostnadsmässigt var det värre. Men men, vi får spara på något annat. Är ni klara med era ringar?

• Lecia

Vi köpte ringarna i december, på nätet!

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5