• Lecia

Kalrstadbrudar del 5

Hej!
    Jag undrar om någon har erfarenheter av bröllop i överstebostaden i Karlstad, vid klarälven?

• Lecia

Överstebostaden ligger vid scandic på brogmästarholmen, ett rött stort hus, finns en sandstrand där på sommaren osv.
    Vi ska gifta oss 23 maj och har inte bestämt festlokal ännu, börjar bli dags!
    någon mer som ska gifta dig i maj?

• Lecia

Mirri: Tack! Gästlistan ligger på ca 55.

• Lecia

Mirri: Vi har kikat nu och lokalen lämpade sig snarare för max 40 pers...har några andra lokaler på g oxå :)

• Lecia

Jag tar gärna emot tips på festlokal i Karlstad med omnejd. Lokalen skall ta 60 gäster....börjar bli lite orolig att vi ska stå utan.

• Lecia

23 maj 2009 skrev 2009-02-04 19:11:15 följande:

Vad kul vi gifter oss samma datum!!! :)Vi bor/gifter oss några mil utanför Karlstad men om du vill finns det ett flertal lokaler jag kan tipsa om.Om ni vill ha en hembygdsgård kan man hya orrnäset tex.Ligger alldeles för sej självt i en glänta , jättevackert. De har lokal inne i huset samt i en "laduliknande" byggnad.Tyvärr gillade inte min m2b iden :( så vi tar en med grusplan utanför i stället ;)
    Hej!
    va kul!
    vart ska ni gifta er och ha fest? vi har bestämt oss för cafe översten, är så härligt med älven intill!
    hur går det annars med planeringen?
    kram
  • Lecia

23 maj 2009:

Hehe..det är en hel del kompromissande!
    Jag hade sett ut en klänning i höstas som jag ville ha (en lilly-klänning) och så reade de plötsligt ut alla klänningar från lilly på internet(i danmark) 75%, så jag köpte min klänning för 2100 kr, i affären kostaden den 6000 kr, så det blev ett fynd :) Vad vill du ha för klänning då?
    Det som är klart är kyrka, lokal,ringar, solist, makeup, hår...
    Kvar är catering, all dryck, dukning, ska skicka inbjudningar i slutet på feb. Det är en hel del att planera! Lycka till!

• Lecia
    Candelight skrev 2009-03-05 12:47:22 följande:
    Hej! I Karlstad finns ett ställe som heter Café Översten (Klara herrgård kanske?) Det är som en gammal byggdnad för någon högt uppsatt militär under regementets glansdagar. Den har en strand och jättefin trädgård. Vandrarhem finns i anslutning och de tar in 50 personer. Kostar 2000 att hyra och vi funderar på det.../Candeligt
    vi ska ha vår bröllopsfest där i maj! tror det blir jättefint!
  • Lecia

Vi köpte ringarna i december, på nätet!

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5