• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Maliinka

Någon som vet om någon lite billigare herrgård runt i krokarna? Eller något herrgårds-liknande ställe? Vi är lite sugna på ett vackert utomhusbröllop i romantisk/idyllisk/mäktig/pampig miljö!

• Boomtown
    Maliinka skrev 2009-02-20 23:38:23 följande:
    Någon som vet om någon lite billigare herrgård runt i krokarna? Eller något herrgårds-liknande ställe? Vi är lite sugna på ett vackert utomhusbröllop i romantisk/idyllisk/mäktig/pampig miljö!
    Vi ska gifta oss på Apertin i Kil. Hur fint som helst. Annars har du Sunds herrgård i Säffle. Mycket billigare. Där hade morsan sin bröllopsmiddag för några år sen.
  • Flisa80

Hej brudar.

Vill bara tipsa om att Hallbergs guld har en 25% rabattkupong på valfri diamantring i Amelia brud och bröllop!! Jag hade tänkt att köpa i min favoritjuvelerar-butik, men med 25% där så kan jag inte. 2500kr i rabatt är lite för mycket att spela med...

Bara ett tips...

• Maliinka
    Boomtown skrev 2009-02-21 07:53:42 följande:
    Vi ska gifta oss på Apertin i Kil. Hur fint som helst. Annars har du Sunds herrgård i Säffle. Mycket billigare. Där hade morsan sin bröllopsmiddag för några år sen.
    Hur funkar det då? Hur många gäster har ni? Bjuder ni på mat där? Måste alla sova över? Ja, hur har ni tänkt er upplägget? Om du vill berätta alltså!
  • Maliinka

Finns det vatten i anslutning till Apertin?

• Boomtown
    Maliinka skrev 2009-02-22 20:20:34 följande:
    Hur funkar det då? Hur många gäster har ni? Bjuder ni på mat där? Måste alla sova över? Ja, hur har ni tänkt er upplägget? Om du vill berätta alltså!
    Vi tänkte gifta oss borgeligt i parken på Apertin. Det blir max 30 gäster då det är en avgift på jag kommer inte ihåg exakt 2500-3500 kr för dukning och personal. Det får bli så att dom som vill får stanna kvar och äta buffe till självkostnadspris så bjuder vi på brudskål, tårta och kaffe. Vi har inte råd att bjuda alla på mat. jag vet, det är det värsta man kan säga här på Bt. Men så är det. Och inte oss emot om det blir lite folk för vi vill ha det litet och gemytligt. Vi kommer att bo i sviten och dom som vill får sova över.

Jag tror inte att det finns vatten i närheten. Har bara varit dit och kollat en snabbis. Inte runt omkring gården iallafall. Det är hur fint som helst där.
  • starlet2

Är det någon som har tips på var man kan fixa naglarna inför bröllopet till ett bra pris??

• Maliinka

Boomtown
    Ok, vi kollade upp Hillringsberg (i närheten av Arvika) och där var man tvungen att ha övernattande gäster i två nätter... Över 600 per pers kostade det att sova över, så det hade ju blivit ca 2500 kr för ett par för att kunna närvara... Nej, det kändes inte acceptabelt, fast det låg så otroligt fint vid vattnet *drömmer* Men vi kanske ska kolla upp Apertin lite mer då! Man (gästerna) "måste" inte sova över där alltså? Det där du nämnde i Säffle, har de vatten nära?

Det låter som att ni kommer få ett jättemysigt och fint bröllop

• Boomtown

Maliinka
    På Apertin kosrat det också 600 per person att sova över men det finns inga sådana krav. Bara avgiften på 3500 kr. Där i Säffle finns det inte vatten nära. Det är mycket billigare där för dom har ingen avgift. Det är jättefint där men jag har lite åsikter om servicen där, neg.

Hör av dig om du vill ha mer info

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5