• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Allez

Pearldrop - Tack för tipset.

Var på Träfotere idag och fick en visning av lokalerna. Jag hade inte ens sett insidan när vi bokade men eftersom jag utgått från det värsta blev jag positivt överraskad. Nu sitter jag och kollar bilderna jag tog (har kort minne så kameran verkade vara en bra idé) och funderar över hur man kan göra det festligt där inne.

• Flisa80
    Allez skrev 2009-03-25 00:41:56 följande:
    Pearldrop - Tack för tipset. Var på Träfotere idag och fick en visning av lokalerna. Jag hade inte ens sett insidan när vi bokade men eftersom jag utgått från det värsta blev jag positivt överraskad. Nu sitter jag och kollar bilderna jag tog (har kort minne så kameran verkade vara en bra idé) och funderar över hur man kan göra det festligt där inne.
    Vad bra att du är nöjd!! Vi ska ju också vara där. Jag avskyr furu så det länns ju inte ultimat men strunt samma, jag kommer ju verkligen inte att se det då. Men lokalen går under namnet "furuparadiset" här hos oss!

Jättebra ju att du tog kort, vi gjorde det med, man glömmer ju så himla snabbt. Det jag skulle vilja veta är vilken möblering som är bäst. Vi ska ju ha in nåt under 100 personer, så frågan är om man ska göra långbord i E-form eller ha "öar"... Vad tror du?
  • Allez

Flisa - Jag låg halva natten och funderade på bord och formationer. Jag antar att ni ska ha den stora lokalen med så mycket folk. Vi ska vara i den lilla eftersom vi inte blir fler än 40.

Det är klurigt det där med bordsformationer men jag tycker det är trevligt med E-bord. Det känns som det skiljer bröllop från många andra tillställningar.

Furu är verkligen inte min grej heller men på något vis känns det rätt okej. Vi ska vara där mitt i mörkaste vintern och jag funderar på dunkel belysning och istället ha någon slags upplysning med ljusslingor.

Jag tycker i alla fall att man får ganska mycket för pengarna.

• Flisa80
    Allez skrev 2009-03-25 22:56:20 följande:
    Flisa - Jag låg halva natten och funderade på bord och formationer. Jag antar att ni ska ha den stora lokalen med så mycket folk. Vi ska vara i den lilla eftersom vi inte blir fler än 40. Det är klurigt det där med bordsformationer men jag tycker det är trevligt med E-bord. Det känns som det skiljer bröllop från många andra tillställningar. Furu är verkligen inte min grej heller men på något vis känns det rätt okej. Vi ska vara där mitt i mörkaste vintern och jag funderar på dunkel belysning och istället ha någon slags upplysning med ljusslingor. Jag tycker i alla fall att man får ganska mycket för pengarna.
    Jag håller med, tycker priset är bra!! Ja vi är ju runt 100 så vi ska ha den stora salen. I mörka vintern kommer man ju absolut inte se mer än era vackra dekorationer.
  • Allez

Tack flisa, jag hoppas att det är så men om det inte funkar kan man kanske boka in en hypnostid och helt enkelt få hjärnan att ställa in sig på att gilla furu.

• Flisa80
    Allez skrev 2009-03-27 10:33:31 följande:
    Tack flisa, jag hoppas att det är så men om det inte funkar kan man kanske boka in en hypnostid och helt enkelt få hjärnan att ställa in sig på att gilla furu.
    Ahahah. Absolut!
  • Pearldrop

Jag köpte bröllopsmagasinet häromdagen för 89kr...
    måste säga att jag blev väldigt besviken!

fullsmockad men enbart reklam :(

det stod något om "300nånintg bröllopstips" på framsidan, me ndet visade sig vara reklma bara :(

• Flisa80
    Pearldrop skrev 2009-03-29 10:57:45 följande:
    Jag köpte bröllopsmagasinet häromdagen för 89kr...måste säga att jag blev väldigt besviken!fullsmockad men enbart reklam :(det stod något om "300nånintg bröllopstips" på framsidan, me ndet visade sig vara reklma bara :(
    300 bröllopstips och så är det bara reklam för olika butiker och sidor??!! DÅLIGT!!

Jag skulle också ha blivit besviken... Då ska vi andra hålla oss borta från den.
  • Allez
    Pearldrop skrev 2009-03-29 10:57:45 följande:
    Jag köpte bröllopsmagasinet häromdagen för 89kr...måste säga att jag blev väldigt besviken!fullsmockad men enbart reklam :(det stod något om "300nånintg bröllopstips" på framsidan, me ndet visade sig vara reklma bara :(
    Bra att veta, då kan jag lägga pengarna på nåt vettigare.
  • Allez

Jag måste berätta något knasigt.

Var hos mina föräldrar igår en sväng. Plötsligt plockade pappa fram en säck med 7 stora fina dukar som han köpt till mig för 15 kronor styck på någon utförsäljning efter en finrestaurang eller något. Att min pappa skulle köpa dukar är liksom helt overkligt men tydligen kan ett bröllop få många människor att bli lite konstiga.

Nu ska ag byta mina lakarn mot hans dukar. Vi betalade ju lika mycket. Lakarna är det ju bara att färga och vips har man ammas material till snygga trasmattor.

Det var även en stor lättnad att mamma (efter att pappa plockat fram dukarna) började ställa tusen frågor om bröllopet för hon har inte sagt ett ord tidigare. Jag trodde hon ställde sig negativ till det hela.

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5